۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82750754
T T
۰ نفر
لزوم پرداخت حق بيمه مسئوليت مدني شهرداري تهران به شركت‌هاي طرف قرارداد

تهران- ايرنا- سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: عدم پرداخت حق بيمه جامع مسئوليت باعث شده پرونده‌هاي زيادي عليه مديران مناطق مختلف شهرداري در محاكم قضايي مفتوح شود.

به گزارش ايرنا، علي اعطا روز يكشنبه در بيست و ششمين جلسه شورا طي تذكري به عدم پرداخت حق بيمه جامع مسئوليت شهرداري به شركت‌هاي بيمه‌گر در دوره تصدي شهردار قبل اظهار داشت:عدم پرداخت حق بيمه جامع مسئوليت باعث شده پرونده‌هاي زيادي عليه مديران مناطق مختلف شهرداري در محاكم قضايي حتي پس از پايان مديريتشان مفتوح شود.
وي افزود: اين موضوع تا جايي پيش رفته كه برخي از مديران پس از ترك مسئوليتشان كماكان درگير پرونده‌هاي قضايي ناشي از خسارت‌هاي مربوط به پروژه‌هاي عمراني و زيربنايي، به شهروندان هستند.
اعطا گفت: هدف از صدور بيمه‌نامه جامع مسئوليت شهرداري، تأمين امنيت خاطر مديران و كاركنان شهرداري و سازمان‌هاي وابسته به آن در انجام وظايف قانوني‌شان است چرا كه در حقيقت با خريد اين بيمه‌نامه، ضريب اطمينان و كارايي عوامل اجرايي شهرداري در انجام خدمات‌رساني به مردم افزايش مي‌يابد و ريسك‌هاي ناشي از فعل و يا ترك فعل احتمالي آن به بيمه‌گر منتقل خواهد شد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه با عدم پرداخت حق‌بيمه، شركت‌هاي بيمه‌گر از انجام تعهداتشان امتناع مي‌ كنند، اظهار داشت: اين مهم به قدري به تعويق افتاده است ‌كه برخي از پرونده‌ها از سال 1394 تاكنون تعيين تكليف نشده‌اند و براي بعضي از مديران مناطق به دليل عدم جبران خسارت وارده به اشخاص آسيب‌ديده،حكم جلب صادرشده است.
اعطا خاطرنشان كرد: اين موضوع باعث مخدوش شدن امنيت رواني مديران و كاركنان شهرداري شده و ادامه‌ اين روند باعث كاهش كارايي مديران شهري مي‌شود.
اعطا بيان داشت: انتظار مي‌رود معاونت مالي و اقتصاد شهري، پرداخت حق بيمه مسئوليت مدني شهرداري به شركت‌هاي طرف قرارداد را در اولويت قرار داده و نسبت به تسويه‌حساب با شركت‌هاي بيمه طرف قرارداد اقدام عاجل كند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: مهدي مقدر انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/9343 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه