۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۰
کد خبر: 82750626
T T
۰ نفر
نگذارید قدس پایتخت اسراییل شود

تهران-ایرنا- رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین برای جلوگیری از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برای اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، رایزنی هایی را در سطح رهبران كشورهای عربی و مقامات بین المللی انجام داد.

به گزارش روز یكشنبه خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس روز گذشته در تماس تلفنی با مقامات برخی كشور های عربی و غیرعربی با آنها در خصوص خطرهایی كه متوجه شهر قدس اشغالی است، گفت و گو كرد.
وی همچنین در این تماس ها ضرورت اتخاذ تدابیری برای حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی را تشریح كرد.
براساس این گزارش، عباس با شیخ 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر، 'عبدالله دوم' شاه اردن، 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر و 'امانوئل ماكرون' رئیس جمهوری فرانسه، 'باجی قائد السبسی' رئیس جمهوری تونس، شیخ 'صباح الاحمد الصباح' امیر كویت تماس گرفته است.
وی همچنین در گفت وگو با 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان خواستار حمایت ریاض از فلسطین در برابر اخباری در باره تصمیم آمریكا برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریكا به این شهر شد.
رئیس تشكیلات خودگردان اعلام كرد كه اگر آمریكا تصمیمات خود را در قدس اشغالی اجرایی كند به روند صلح خاتمه خواهد داد.
'نبیل ابوردینه ' سخنگوی تشكیلات خودگردان فلسطین نیز در واكنش به این امر گفت: محمود عباس و رهبران و مقامات كشورها باید از اجرایی شدن این تصمیم آمریكا جلوگیری كنند.
وی تصریح كرد: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یا انتقال سفارت این كشور از تل آویو به قدس خطرات زیادی برای آینده مذاكرات صلح دارد و موجب بی ثباتی و ناامنی منطقه خواهد شد.
مسئولان آمریكایی روز جمعه اعلام كردند كه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا قصد دارد در جریان سخنرانی چهارشنبه این هفته شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.
ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2016 خود وعده انتقال سفارت آمریكا به قدس را داده بود و بارها بر این موضع خود تاكید و اعلام كرده است كه تنها تصمیم گیری درباره زمان اعلام این تصمیم باقی مانده است.
رژیم صهیونیستی در سال 1967 بخش شرقی قدس را اشغال كرد و از الحاق آن به بخش غربی تحت اشغال خبر داد و مدعی شد كه این شهر باید پایتخت یكپارچه و ابدی اسرائیل باشد، اما جامعه بین المللی حاضر نیست این مساله را به رسمیت بشناسد.
خاورم**9366** 1064
مترجم:صغری رحیمی
۰ نفر