۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82748550
T T
۰ نفر
آمادگی كامل ارتش برای كمك رسانی در زلزله كرمان

تهران - ایرنا - سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: یكان های مستقر در استان كرمان در پی ابلاغ دستور فرمانده كل ارتش برای هر گونه كمك رسانی در مناطق زلزله زده این استان آمادگی كامل دارند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم ستاد، شاهین تقی خانی افزود:پس از دستور فرماندهی كل ارتش و متعاقبا آمادگی كامل نیروی زمینی، هرگونه امدادرسانی توسط پایگاه هوانیروز كرمان، مركز آموزش سربازی 05 و همچنین گروه های مهندسی مستقر در كرمان و بیمارستان منطقه ای ارتش صورت خواهد پذیرفت.
وی افزود: تا كنون از ستاد بحران استان كرمان درخواستی برای كمك ارتش صورت نگرفته است لیكن در صورت نیاز به كمك ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه امكانات ارتش در منطقه اعم از بالگردها، نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستانی در خدمت هموطنان خواهد بود.
به گزارش ایرنا ، زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین، هجدك كرمان را در ساعت 6:2 دقیقه صبح امروز (جمعه) لرزاند.
استاندار كرمان با بیان اینكه در اثر زمین لرزه 6.1 ریشتری هجدك راور به برخی ساختمان های قدیمی، دام های موجود این منطقه و زیرساخت های كشاورزی از جمله قنات ها خسارت وارد شده است ،گفت: در حال برآورد و بررسی خسارت مالی زمین لرزه هجدك هستیم.
خلیل همایی راد ، مدیركل امنیتی و انتظامی استانداری كرمان نیز اظهار كرد:منابع اطلاعاتی، كلانتریها و پایگاههای مقاومت از اولین دقایق بروز حادثه فعال شده اند و هرگونه اخبار و اطلاعات از آسیبها و خسارت احتمالی را اعلام می كنند.
همایی راد گفت:با توجه به اینكه برخی از مردم در كرمان و شهرهای اطراف، خانه های خود را ترك كرده و در سطح معابر و خیابانها حضور یافته اند، واحدهای گشتی پلیس و راهنمایی و رانندگی با حداكثر ظرفیت خود در سطح شهرها حضور دارند تا در راستای كنترل ترافیك، سهولت رفت و آمد و تامین امنیت عمومی اقدام كنند.
وی تاكید كرد: پلیس آگاهی و گشت های غیرمحسوس برای جلوگیری از سرقت وارد عمل شده اند كه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
سید محمد صابری ، مدیر مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی استان كرمان هم اظهار كرد :38 نفر در هنگام فرار از ساختمانها در هنگام زلزله یا به دلیل ترس از وقوع این رخداد، دچار آسیب دیدگی شدند و به اورژانس كرمان مراجعه كردند.
اجتمام(1)**7028**1776
تنظیم: فرهاد شرف پور ** انتشار: لیلا خطیب زاده
۰ نفر