۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۰
کد خبر: 82748208
T T
۰ نفر
خسرو تاج:ظرفیت های غیرفعال واحدهای تولیدی كشور فعال می شود

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در قالب برنامه های كوتاه مدت این سازمان فعال كردن ظرفیت های غیرفعال واحدهای تولیدی فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی خسروتاج پنجشنبه شب درحاشیه همایش تجلیل از صادركنندگان نمونه استان بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: رونق صادرات دركشور نیازمند عزم و اراده ملی است كه در قالب آن فعال كردن ظرفیت های غیرفعال كه در مقایسه با سرمایه گذاری برای آغاز بكار واحدهای تولیدی جدید به تسهیلات كمتری نیاز دارد در دستور كار است.
وی بیان كرد: بسیاری از واحدهای تولیدی از زمان آغاز بكار آنها به برخورداری از مزیت رقابتی توجهی نداشتند كه در این ارتباط باید حمایت لازم از آنها صورت گیرد.
خسروتاج افزود: در این راستا باید تلاش كرد تا كشور از صادرات نفتی بی نیاز و سمت صادرات غیرنفتی سوق پیدا كند.
رئیس سازمان توسعه تجارت یادآورشد:باید راه اندازی واحدهای تولیدی در مناطق نزدیك به خوراك مورد نیاز آنها انجام شود تا هزینه حمل و نقل مازاد بر واحدها تحمیل نشود.
وی گفت: تنها با اختصاص 2 درصد از حقوق ورودی كالاهای وارداتی به صادرات می توان از صادرات حمایت منطقی كرد.
خسرو تاج در ارتباط با احداث پایانه صادرات موادمعدنی در استان بوشهر نیز گفت: چنانچه جانمایی مناسب برای این پروژه صورت گیرد و سرمایه گذار آن نیز مشخص شود سازمان توسعه صادرات از احداث این پروژه حمایت می كند.
وی گفت: در هفت ماهه نخست امسال 3.7 مواد و محصولات معدنی صادر شده كه با وجود رشد 9 درصدی در مقایسه با سال گذشته می توان این میزان صادرات موادمعدنی را افزایش داد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اكبر اقبال مجرد
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد