۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۲۴
کد خبر: 82745899
T T
۰ نفر
دادستانی كل ایران و روسیه یادداشت تفاهم و همكاری امضا كردند

مسكو - ایرنا - دادستان های كل ایران و روسیه در سن پترزبورگ یادداشت تفاهم و همكاری امضا كردند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان كل كشورمان و یوری چایكا دادستان كل روسیه این تفاهم نامه را امضا كردند.
پایگاه اینترنتی دادستانی كل روسیه نوشت: یوری چایكا كه برای شركت در پانزدهمین اجلاس دادستان های كل كشورهای عضو شانگهای در سن پترزبورگ بسر می برد با محمد جعفر منتظری دادستان كل ایران دیدار و مذاكره كرد.
دادستان كل روسیه در این دیدار بر اهمیت گسترش همكاری و مشاركت میان دادستانی این كشور و جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد.
چایكا یادآورشد: تحكیم همكاری ها میان دادستانی های ایران و روسیه به نزدیكی مواضع دو كشور در بسیاری از مسائل سیاسی در عرصه های مختلف ازجمله مبارزه با جرایم كمك می كند.
وی افزود: چالش ها و تهدیدهای جدید در جریان مبارزه با تروریسم، فساد مالی و تبهكاری در عرصه فناوری های پیشرفته و اقتصادی برای ایران و روسیه بوجود می آید كه فقط با همكاری و تلاش های مشترك و با كمك شركای مطمئن می توان بر آن غلبه كرد.
قرار است حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان كل كشور و هیات همراه در پانزدهمین اجلاس دادستان های كل كشورهای عضو شانگهای در سن پترزبورگ شركت كنند.
اجلاس دادستان های كل شانگهای فردا (چهارشنبه) آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه می یابد.
در این اجلاس منطقه ای نمایندگان كشورهای شركت كننده در مورد موضوع های مهمی همچون مقابله با جنایت هایی كه با استفاده از فناوری مدرن ارتباطی صورت می گیرد و راه های پیشگیری از آن ها به ویژه بر علیه كودكان و نوجوانان و نحوه هماهنگ سازی قوانین مربوطه گفت وگو می كنند.
شبد**اروپام*391 **1010
انتشار:حسن معظمی

سرخط اخبار جهان