۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۲
کد خبر: 82745872
T T
۰ نفر
وزيرورزش وجوانان ازتداوم وام 10ميليون توماني ازدواج درسال آينده خبر داد

تهران-ايرنا- وزير ورزش و جوانان گفت: در جلسات مربوط به برنامه ريزي براي بودجه سال آينده بر تداوم اختصاص وام 10 ميليون توماني ازدواج براي هر يك از دو زوج در سال آينده تاكيد داريم.

به گزاش خبرنگاراجتماعي ايرنا، مسعود سلطاني فرعصرسه شنبه در ديداري با تشكل هاي مردم نهاد استان گيلان و كرمان اظهارداشت: درصدد هستيم جوانان از ظرفيت دفاتر مشاوره پيش از ازدواج وزارت خانه ورزش و جوانان، بيش از سال گذشته بهره مند شوند.
به گفته وزير ورزش و جوانان در يك سال گذشته تعداد دفاتر مشاوره ازدواج تحت نظر وزارت ورزش و جوانان به بيش از 10 برابر افزايش يافته است.
وي با اشاره به اين كه تحول جديدي درساختار نظام اداري كشور در حال روي دادن است، افزود: شاهد حضور مديران جوان در عرصه هاي مختلف هستيم كه اين نشان از رويكرد دولت در اين باره دارد و اين موضوع مبين نگاه و توجه دولت به حضور جوانان و بخصوص بانوان توانمند درعرصه هاي مديريت دولتي است، زيرا شخص رييس جمهوري اعتقاد دارد حضور جوانان در عرصه هاي مديريتي موتور محركه توسعه كشور است.
وي افزود: به نظر مي رسد انتقال قدرت از مديران قديمي به مديران جوان ظرف سه يا چهار سال آينده ادامه پيدا كند.
وزيرورزش و جوانان يكي از موضوع ها و برنامه هاي اين وزارتخانه را توانمند سازي تشكل هاي مردم نهاد حوزه هاي جوانان در سراسر كشور اعلام كرد و گفت: استانداران بايد از اين سمن ها حمايت كنند و آنچه شاهد هستيم اين است كه بيشتر استانداران كشور براي استفاده از مديران جوان علاقه نشان مي دهند.
سلطاني فر يكي از محوري ترين شاخص هاي ارزيابي مديران حوزه ورزش و جوانان كشور را تعامل، حمايت و پشتيباني آنها از سمن ها اعلام كرد و گفت: در انتصاب مديران كل استانها اين رويكرد در نظر گرفته شده به طوري كه سن بسياري از مديران اين حوزه كمتر از 40 سال است.
وي با اشاره به نگاه و رويكرد بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در به كار گيري نيروي جوان گفت: همزمان با كار دولت موقت و تشكيل شوراي انقلاب بسياري از وزرا به دستور امام خميني (ره) از ميان جوانان انتخاب مي شدند.
سلطاني فر در باره خانه هاي جوان گفت: خانه هاي جوان در دولت هفتم و هشتم يكي از حوزه هاي فعاليت جوانان محسوب مي شدند، اما در دولت نهم و دهم با مشكل روبه رو شدند.
وزير ورزش افزود در اين دوره شاهد بوديم ساختمان ها و اماكن حوزه جوانان در اختيار ديگر دستگاه ها و ارگانها قرار گرفت و هم اكنون در نظر داريم با مكاتباتي كه با استانداري ها مي شود اين خانه هاي جوان به صاحبان اصلي آنها كه جوانان هستند بازگردانده شود.
وي در باره لايحه تفكيك معاونت جوانان از وزارت ورزش گفت: اين لايحه دولت براي تفكيك سه وزارتخانه صنعت معدن، راه و شهرسازي و ورزش و جوانان به مجلس ارسال شده است و ما منتظر نظر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص هستيم اما هم اكنون فعاليت هاي خود را با تمام توان انجام مي دهيم.
اجتمام**1193*1724*3377
خبرنگار: سمانه زين العابدين * انتشار: حسين فتح الهي
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه