۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82745126
T T
۰ نفر
لزوم تدوين برنامه مدون ملي ارتباط قوه قضائيه و اصحاب رسانه

كرمان - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان كرمان گفت: پيشنهاد مي شود معاونت فرهنگي قوه قضائيه برنامه مدوني را براي ارتباط با اصحاب رسانه و دستگاه قضايي در سطح ملي تدوين كند كه در استانها بصورت همزمان اجرايي شود.

به گزارش ايرنا، يدالله موحد روز سه شنبه در آئين اختتاميه نخستين جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضايي استان كرمان افزود: تجربه نشان داده بسياري از تحولات اجتماعي و فرهنگي كه به تحولات بنيادين انجاميده، ناشي از قدرت و ظرفيت رسانه ها بوده است.
وي با تاكيد بر اينكه رسانه در تمام شئونات زندگي انسان تاثيرات عميقي داشته و دارد ادامه داد: ترديدي وجود ندارد كه رسانه ها عاملي كارآمد و سرنوشت ساز در انتخاب هاي افراد به شمار مي روند.
وي اظهار كرد: يكي از شاخص هاي قدرت و منابع ارزشمندي كه امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي و جامعه ديني ما در اختيار دارد، ظرفيت عظيم رسانه اي است و نبايد از اين ظرفيت غافل شد زيرا غلفت از آن هزينه زيادي را براي جامعه به دنبال خواهد داشت.
وي گفت: بايد تمام توان را به كار گرفت تا اين ظرفيت رسانه اي را حفظ كرد و ارتقاء بخشيد و در اين مسير قدردان فرهيختگان، انديشه ورزان و اهالي قلم باشيم.
موحد افزود: باور بر اين است كه توانمندي و ظرفيت رسانه هاي كشور در حدي است كه مي تواند در عرصه قضا و عدالت گامهاي بسيار بزرگي را بردارد و بسياري از چالش هايي كه امروز دستگاه قضايي كشور با آنها مواجه است را حل و فصل كند.
وي گفت: امروز اگر دغدغه پايداري امنيت كشور، دغدغه نظم عمومي را داريم و به دنبال اعاده نظم هستيم و اگر دغدغه نرخ بالاي جرائم و دعاوي را داريم و مي خواهيم در زمينه پيشگيري موفق بوده و با كاهش دعاوي روبرو شويم و اگر مي خواهيم با آسيب هاي اجتماعي مقابله كنيم و آنها را كاهش دهيم بايد بهره گيري از توانمندي و ظرفيت عظيم رسانه ها را در دستور كار خود قرار دهيم و در راستاي يك تعامل هدفمند اين موارد را دنبال كنيم.
رئيس كل دادگستري استان كرمان تاكيد كرد: برقراري ارتباط سازنده و تعامل 2 جانبه بين دستگاه قضايي بايد داراي ويژگي هايي از جمله استمرار، برنامه ريزي ريزي، هوشمند و هدفمند باشد.
وي با تاكيد بر اينكه اصحاب رسانه استان كرمان از درك و بصيرت بالايي برخوردار هستند ادامه داد: اصحاب رسانه در زمانهاي حساس از جمله در زمان انتخابات با فهم و درايت بالاي خود كمك كرده، حرمت قلم را نگه داشتند، جايگاه رسانه ارتقاء يافت و آرامش و وحدت جامعه نيز حفظ شد.
رئيس كل دادگستري استان كرمان عنوان كرد: اصحاب رسانه كرمان حقيقتا افرادي نجيب، پرتلاش و سخت كوش هستند كه در اين عرصه با مجاهدت و تلاش به پيش مي روند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان نيز گفت: رسانه ها و مطبوعات استان كرمان همكاري و تعامل بسيار خوبي با دستگاه قضايي استان كرمان داشته اند.
محمدرضا عليزاده افزود: برگزاري اين جشنواره به عنوان اولين جشنواره مطبوعات با موضوع قضايي حاكي از نگاه دو سويه و دو طرفه بين شوراي قضايي استان با رسانه ها است.
وي با تاكيد بر اينكه تعامل دستگاه قضايي استان كرمان با رسانه همواره به شكلي مناسب، مثبت و سازنده است تصريح كرد: برگزاري اين جشنواره گواه بر تعامل موجود بين دستگاه قضايي و رسانه ها از يك سو و نگاه مثبت دستگاه قضايي استان به جايگاه رسانه ها از سوي ديگر است.
وي اظهار كرد: بخش عمده آرامش موجود در استان كرمان نتيجه رفتار حرفه اي اصحاب رسانه و اهالي قلم است.
عليزاده يادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 340 نشريه و پايگاه اطلاع رساني در استان كرمان فعاليت دارند.
در مجموع 57 رسانه از رسانه هاي اين استان يكهزار و 930 اثر خود را به جشنواره قلم و عدالت ارسال كرده اند.
آئين اختتاميه نخستين جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضايي استان كرمان هم اكنون در تالار اداره برق استان كرمان با حضور معاون فرهنگي قوه قضاييه، معاون سياسي و امنيتي استاندار كرمان و جمعي از مسئولان استاني در حال برگزاري است.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7440/3029

سرخط اخبار استان‌ها