۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82745098
T T
۰ نفر
وزیر ارشاد: با بهره گیری از هنر تئاتر می توان غبار از چهره رویاهای صادقانه كودكی زدود

همدان - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان به میزبانی همدان آورده است: با بهره گیری از ظرفیت هنر تئاتر می توانیم غبار از چهره رویاهای ناب و صادقانه كودكی بزداییم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سید عباس صالحی آمده است: صداقت و صفای كودكی، سرمایه ای كم نظیر و راهگشا برای عبور از مسایل امروز به ویژه در دوران استیلای ظواهر گوناگون تكنولوژی به شمار می رود.
در ادامه این پیام آمده است: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان، بیانگر تلاش و پشتكاری است كه نزدیك به ربع قرن تجربه را به همراه دارد و این رویداد اكنون جایگاه شایسته ای برای عرضه توانایی هنرمندان ایران اسلامی در كنار مهمانان سایر كشورهای جهان یافته است.
در این پیام تاكید شده است: پس به جاست تا در این آوردگاه، از دریچه هنر ارزشمند تئاتر، نور امید را بیش از پیش بر قلب های كوچك و مهربان فرزندان ایران عزیز بتابانیم و به جادوی نمایش بكوشیم زمینه شكوفایی و پویایی آینده سازان این سرزمین را با نشاطی برخاسته از فرهنگ ناب ایرانی در عرصه های گوناگون زندگی فراهم آوریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام می افزاید: برگزاری این جشنواره در همدان، كهن پایتخت تاریخ و تمدن ایران، بر اهمیت و مسئولیت آن می افزاید؛ چه آنان كه بر روی صحنه، آفرینش هنری می كنند و چه آنان كه در پس صحنه در تلاش برگزاری هر چه باشكوه تر این رویداد بزرگ هنری هستند.
صالحی در ادامه این پیام آوده است: 'به تمامی دست اندركاران این رویداد بزرگ و اثرگذار هنری، هنرمندان و گروه های نمایشی داخلی، مهمانان از سایر كشورها، استادان و صاحبنظران، مدیران و مسئولان برگزار كننده، حامیان و نیز مردم مهربان و هنردوست همدان درود می فرستم و با آرزوی برگزاری موفق این جشنواره از خداوند مهربان برای اهالی هنر تئاتر ایران روزهای روشن تر و پویاتری آرزومندم.'
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان از 10 تا 15 آذر ماه به دبیری مریم كاظمی در شهر همدان برگزار می شود.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

سرخط اخبار استان‌ها