۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82743457
T T
۰ نفر
«موسسه قرض الحسنه خاتم‌الانبیاء» مجوز ندارد

تهران - ایرنا - بانك مركزی اعلام كرد: «موسسه قرض الحسنه خاتم الانبیاء» كه در برخی مناطق كشور فعال شده و به طور غیرقانونی اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری منتشر می كند، فاقد مجوز است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از این بانك، موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیاء فاقد هرگونه مجوز از بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران بوده و فعالیت تمام واحدهای آن تحت هر عنوانی غیرقانونی است.
اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری منتشره از سوی این موسسه كه همراه با درج عبارت جعلی «تحت نظارت بانك مركزی» در قبال خرید اموال منقول و غیرمنقول آحاد مردم به آنها واگذار شده، فاقد هرگونه اعتبار و ارزش بوده و مغایر با قوانین و مقررات است.
بانك مركزی به هموطنان توصیه كرد: به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود از هر گونه ارتباط با این موسسه به خصوص افتتاح سپرده و اخذ گواهی در قبال فروش اموال منقول و غیرمنقول خود به طور جدی خودداری كرده و از پذیرش گواهی‌های موصوف از اشخاص ثالث تحت هر عنوان اعم از ثمن معامله،‌ضمانت پرهیز كنند.
موضوع جلوگیری از ادامه فعالیت موسسه مذكور به نیروی انتظامی منعكس و نسبت به طرح شكایت از آن نزد مرجع قضایی اقدام شده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام IRNAeco@
اقتصام*2025**6075
خبرنگار: لیلا جودی* انتشار: زهرا هجینی نژاد

سرخط اخبار اقتصاد