۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82738280
T T
۰ نفر
تحليلگر عراقي: بازگشت ترامپ به سياست هاي دهه 80 قرن گذشته عليه ايران

بغداد - ايرنا- يك تحليلگر مسائل امنيتي عراق در واكنش به اتهام زني ها و فشارهاي تازه آمريكا و متحدان عرب اش در منطقه عليه جمهوري اسلامي ايران گفته است كه دولت دونالد ترامپ به سياست هاي رژيم صدام و كشورهاي عربي عليه ايران در دهه 80 قرن گذشته و حمايت آمريكا از آن برگشته است.

به گزارش ايرنا، 'هاشم الهاشمي' روز سه شنبه در يادداشتي در صفحه شخصي خود در فيسبوك نوشته است كه رژيم صدام و كشورهاي عربي منطقه سياست دوگانه قوميت گرايي عربي را در برابر تشيع سياسي در دهه 80 قرن براي مقابله با ايران در پيش گرفتند و اكنون دولت ترامپ همين سياست را در قبال تهران در پيش گرفته است.
وي افزوده است كه ترامپ و به همراه او برخي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس از سال 2016 همين خط مشي درگيري قوميت عربي با تشيع سياسي را به همان شيوه دهه 80 قرن گذشته در پيش گرفته اند.
‏به گفته وي، طرح دونالد ترامپ و تيم همراه او درخصوص حقوق بشر در ايران، مسئله اي تكراري است و آمريكا همين ابزار را عليه ديگر مخالفان خود نيز بكار مي برد.
وي پيش بيني كرد دامنه تفسير حقوق بشر از نظر آمريكا گسترش خواهد يافت و حزب الله لبنان و ديگر گروه هاي مقاومت شيعه معتقد به ولايت فقيه را نيز در خواهد گرفت.
هاشم الهاشمي از جمله تحليلگراني است كه نه تنها در مسائل امنيتي عراق و منطقه نظر مي دهد بلكه از او به عنوان متخصص در مسائل گروه هاي تروريستي نيز ياد مي شود.
شبك** *353*380**1392**انتشار: ابوالفضل بابايي

سرخط اخبار جهان