۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82737686
T T
۰ نفر
وزیر آموزش وپرورش: زلزله به 50 مدرسه استان كرمانشاه آسیب جدی وارد كرد

كرمانشاه - ایرنا - وزیر آموزش وپرورش گفت: زلزله 7.3 ریشتری هفته گذشته در غرب استان كرمانشاه، به 50 مدرسه با 420 كلاس درس در این استان آسیب جدی وارده كرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدبطحایی كه به مناطق زلزله زده استان كرمانشاه سفر كرده، روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان سرپل ذهاب افزود: آسیب های وارده این مدارس را غیرقابل استفاده كرده كه باید برای رفع این مشكل و فراهم كردن زمینه حضور دانش آموزان این مدارس در كلاس های درس، چاره اندیشی شود.
وی اظهار كرد: كار بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده استان كرمانشاه هرچه سریعتر باید انجام شود، چرا كه این كار نشاط و امید دوباره را در میان زلزله زدگان ایجاد می كند.
بطحایی ادامه داد: تا زمان بازسازی مدارس آسیب دیده، مدارس تك نوبتی منطقه را 2 نوبتی كرده و همچنین از كانكس به عنوان كلاس برای دانش آموزان استفاده خواهیم كرد.
وزیر آموزش و پرورش در عین حال از آغاز پاكسازی و بهسازی مدارسی كه آسیب كمتری در حادثه زلزله دیده اند خبر داد و گفت: با آماده كردن این مدارس مشكلات مرتبط با حضور دانش آموزان در كلاس های درس، كاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی خاطرنشان كرد: كار توزیع كتاب و لوازم التحریر میان دانش آموزان مناطق زلزله زده غرب استان كرمانشاه نیز آغاز شده و بسته های تحصیلی لازم در منطقه توزیع شده است.
بطحایی همچنین از اعلام آمادگی جمعی از خیران مدرسه ساز و بنیاد بركت برای مشاركت در بازسازی مدارس در مناطق زلزله زده استان كرمانشاه خبر داد و گفت: تاكنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه از استقرار گروه های خدمات مشاوره ای در مدارس مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان نیز برای كمك به بازسازی روحیه كودكان این منطقه بسیج شده است.
وی خواستار تخلیه سریع محوطه مدارس از چادرهای اسكان شد و گفت: تا زمانی كه این چادرها در داخل مدارس استقرار داشته باشند ، با مشكلاتی برای بازگشایی مدارس مواجه خواهیم شد.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه روی داد كه تاكنون 437 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یك هزار روستای استان كرمانشاه خسارت وارده كرده است.
در این زلزله حدود 31 هزار واحد مسكونی به طور كامل تخریب و یا دچار خسارت كلی و جزیی شده است.
/7458**1625
خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: محسن فتاحی
۰ نفر