۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۵۵
کد خبر: 82737024
T T
۰ نفر

پيام رسان 'تلگرام' در پاكستان با محدوديت مواجه شد

۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۵۵
کد خبر: 82737024
پيام رسان 'تلگرام' در پاكستان با محدوديت مواجه شد

اسلام آباد - ايرنا - پيام رسان تلگرام در چند روز گذشته در بيشتر نقاط پاكستان در ارائه سرويس با محدوديت هايي مواجه شده است.

به گزارش شامگاه دوشنبه ايرنا، مردم پاكستان از پيام رسان ' واتس آپ' بيش از ' تلگرام' استفاده مي كنند، البته اين محدوديت ها حدود يكماه پيش نيز براي اين پيام رسان در اين كشور ايجاد شد كه كم كم اين مشكل رفع شد.
بر اين اساس، دريافت خدمات پيام رسان تلگرام از برخي شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي قطع شده است و خدمات اين پيام رسان تنها با اتصال به اينترنت برخي سيمكارت هاي اين كشور امكانپذير است.
البته برخي استفاده كنندگان از بسته هاي اينترنتي سيمكارت هاي موبايل پاكستان نيز مدعي اند با خريد بسته اينترنتي نيز نتوانسته اند از خدمات پيام رسان تلگرام استفاده كنند و تنها با استفاده از فيلتر شكن مي توانند به تلگرام متصل شوند.
مسئولان مربوط در پاكستان تاكنون در اين خصوص اظهار نظر نكرده اند ولي به ادعاي برخي سايت ها، شركت تلگرام به دليل اينكه اين شركت اطلاعات كاربران خود را براي مسئولان فاش نكرده است، از سوي اين كشور مسدود شده است.
تلگرام، سرويس پيام رسان متن باز است كه به واسطه آن مي توان تصاوير، ويدئوها، فايل هاي صوتي و فايل هاي متني را با حجم هاي متقاوت براي دوستان و مخاطبان اين شبكه به اشتراك گذاشت.
پيام رساني انتشار ابتدايي آن به اوت سال 2013 بر مي گردد و در حدود يك و نيم سالي كه وارد كشور ما شده توانسته به شبكه اجتماعي محبوب ايرانيان بدل شود.
پشتيباني تلگرام از سيستم عامل هاي گوگل اندرويد، اپل آي‌اواس، ويندوز فون، مايكروسافت ويندوز، لينوكس، اواس 10 موحب شد تا هر فردي با تلفن هوشمند خود بتواند در بستر اينترنت به اين شبكه متصل شود و از محتويات و برنامه ها و امكاناتي كه اين پيام رسان در اختيارش مي گذارد استفاده كند.
آساق**6125*شبس*1613*سيدبهادر حسيني*انتشار دهنده: عبدالله غفاري

سرخط اخبار جهان