۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۰۷
کد خبر: 82736998
T T
۰ نفر
بررسي شرايط اعطاي تسهيلات به طرح هاي داراي توجيه اقتصادي

تهران- ايرنا- رئيس كميسيون ويژه حمايت از توليد و نظارت بر اجراي سياست هاي كلي اصل 44، در مجلس شوراي اسلامي از بررسي شرايط اعطاي تسهيلات به طرح هاي داراي توجيه اقتصادي از سوي بانك هاي عامل خبر داد.

به گزارش ايرنا، حميدرضا فولادگر با اشاره به جزييات نشست امروز- دوشنبه- كميسيون ويژه توليد ملي گفت: الحاق دو ماده به قانون رفع موانع توليد موضوع مورد بررسي امروز اين كميسيون بود.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به بررسي طرح نمايندگان در خصوص ارايه تسهيلات بانكي با شرايط بهتر به توليدكنندگان افزود: در اين جلسه مقرر شد تسهيلاتي كه در كارگروه هاي تسهيل و رفع موانع استاني با حضور نمايندگان بانك ها تصويب مي شود، راحت تر به دست توليدكنندگان برسد.
فولادگر ادامه داد: دراين نشست مقرر شد پس از ارايه تسهيلات به توليدكننده واقعي محل هزينه كرد منابع وام نيز رصد شود تا در جاي ديگر هزينه نشود و تنها در طرح هايي كه توجيه اقتصادي آنها تاييد شده مصرف شوند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، با اشاره به دستوركار ديگر كميسيون اظهار داشت: بررسي وضعيت صندوق هاي حمايتي توسعه كشاورزي نيز ديگر دستوركار اين كميسيون بود تا اين صندوق ها نيز بتوانند مانند بانك هاي عامل به پرداخت تسهيلات و كمك هاي فني و مالي اقدام كنند.
مهرداد بائوج لاهوتي نيز در اين نشست بيان كرد: در اين جلسه ادامه بررسي طرح يك فوريتي الحاق دو ماده به قانون رفع موانع توليد در دستور كار قرار داشت.
نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: با تصويب نهايي الحاقيه مذكور كارگروهي در استان ها به رياست استاندارد تشكيل مي شود كه در جلسات اين كارگروه طرح هايي كه داراي توجيه اقتصادي باشند و به تصويب برسند بانك هاي عامل مكلف به پرداخت تسهيلات به آن ها مي شوند.
لاهوتي افزود: اگر بانك هاي عامل از پرداخت تسهيلات به طرح هاي داراي توجيه اقتصادي كه به تصويب رسيده اند سرباز زنند به طورحتم دچار تخلف شده و به دستگاه هاي مربوطه از جمله بانك مركزي معرفي خواهند شد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينكه از ديگر موارد مورد بررسي در اين جلسه درخصوص تسهيلات گيرندگان بوده است، گفت: در صورتي كه تسهيلات اعطايي از سوي افراد در جايي غير از محل ذكر شده خرج شود اين نيز تخلف بوده و با محروميت 5 ساله تسهيلات گيرنده از همه بانك ها همراه خواهد شد.
به گزارش خانه ملت، عضو هيات رئيسه كميسيون ويژه حمايت از توليد و نظارت بر اجراي سياست هاي كلي اصل 44، ادامه داد: در پايان اين جلسه مقرر شد اعضاي كارگروه تسهيل رفع موانع توليد هفته آتي در اين كميسيون مشخص شوند.
سيام*3061*شبس*1613*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: عبدالله غفاري
۰ نفر