۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82736023
T T
۰ نفر
افغانستان مدعی عدم تغییر رویكرد پاكستان در حمایت از طالبان شد

كابل - ایرنا - سخنگوی عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در جمع خبرنگاران به نقل از وی گفت كه در دیدار با مقامات بلند پایه آمریكا از جمله معاون رئیس جمهوری ، مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع این كشور یادآور شده كه تاكنون هیچ نشانه ای مبنی بر كاهش حمایت پاكستان از طالبان دیده نشده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «جاوید فیصل» در این نشست خبری در شهر كابل كه به منظور تشریح سفر عبدالله به آمریكا برگزار شده بود ، افزود : رئیس اجرایی افغانستان و مقامات آمریكایی در گفت و گوهای دو جانبه به این نتیجه رسیدند كه اگر پاكستان در آوردن طالبان برسرمیز مذاكره همكاری نكند با اقدامات نظامی طالبان مجبور به پذیرش صلح خواهد شد .
به گفته فیصل رئیس اجرایی در سفر خود به آمریكا درباره تطبیق درست راهبرد جدید نظامی آمریكا با مقامات آن كشور گفت و گو كرده است و از دیده شدن تغییرات مثبت در صحنه نبرد خبر داده است .
همچنین امروز قبل از حضور سخنگوی ریاست اجرایی در جمع خبرنگاران محلی و خارجی ؛ «نجیب دانش» سخنگوی وزارت كشور افغانستان در این جمع حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
او در پاسخ به خبر منتشر شده به نقل از امور خارجه روسیه مبنی بر حمایت آمریكا از داعش و پرواز بالگردهای ناشناس در افغانستان برای كمك به داعش این اتهام را رد كرد.
وی گفت كه این شایعات بی اساس است و هیچ كمكی به داعش صورت نمی گیرد بلكه برای نابودی آنها تلاش های مشترك ادامه دارد.
دانش از كشته شدن دو فرمانده طالبان به نام های «سیر» و «ریحا» همراه با چهار تن از افرادشان در استان غزنی در یك عملیات نیروهای پلیس خبر داد.
«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در این نشست خبری از كمك امارات متحده عربی و قطر در اعزام سرباز با حمایت ناتو به افغانستان استقبال كرد و گفت كه جنگ افغانستان جنگ با تروریسم جهانی است و تروریست ها علیه همه كشورها تهدید بشمار می روند و هر كشوری كه در امر مبارزه با تروریسم با افغانستان همكاری كند ما از آنها استقبال می كنیم.
وی همچنین از ادامه عملیات علیه طالبان در زمستان امسال خبر داد و گفت كه گزارش سازمان ملل متحد درباره 5 برابر شدن جنگ در این كشور طی 9 سال گذشته درست است اما طالبان به اهداف خود نرسیده است.
وزیری همچنین گفت كه روز گذشته 80 پرواز جنگی و حمایتی در سراسر كشور توسط نیروی هوایی صورت گرفت كه در مجموع در چند استان 23 تروریست كشته و 25 تن از آنها زخمی شدند.
آساق*291*1104**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

سرخط اخبار جهان