۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82733223
T T
۰ نفر
امضاي تفاهنامه مشترك ميان دانشگاه علوم پزشكي زابل و صحت عامه افغانستان

زاهدان - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زابل گفت: اين دانشگاه با روساي صحت عامه ولايت هاي نيمروز و فراه افغانستان تفاهمنامه مشترك در زمينه پذيرش دانشجو و درمان بيماران امضا كرد.

دكتر علي اكبر نصيري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به قابليت هاي دانشگاه علوم پزشكي زابل اين تفاهنامه در چهار بخش آموزشي، پژوهشي، دارويي و درمان منعقد شد.
وي ادامه داد: اين دانشگاه در بخش گردشگري سلامت و درماني ظرفيت ها و توانمندي هاي ارزشمندي نظير چهار بيمارستان مجهز دارد كه مي تواند زمينه جذب توريست درماني و رونق منطقه را فراهم كند.
وي گفت: همچنين تا پايان امسال با توجه به مذاكرات ميان افغانستان و ايران قرار شد 140 دانشجوي افغان در مراكز آموزشي دانشگاه علوم پزشكي زابل مشغول به تحصيل شوند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زابل اظهار داشت: هم اينك اين دانشگاه با دارا بودن چهار بيمارستان زيرپوشش، 49 مركز بهداشتي شهري و روستايي و افزون بر 226 خانه بهداشت به افزون بر 453 هزار نفر از مردم شمال سيستان و بلوچستان خدمات بهداشتي درماني ارائه مي دهد.
به گزارش ايرنا گردشگري سلامت و ارائه خدمات به بيماران خارجي اين روزها به يكي از زير مجموعه تخصصي صنعت گردشگري تبديل شده به گونه اي كه علاوه بر اشتغال زايي براي متخصصان كشور مقصد، درآمدزايي و ارزآوري بسياري را براي هر منطقه به همراه دارد.
به گفته كارشناسان در اين برهه از زمان كه توسعه گردشگري درماني مورد رقابت قرار گرفته كشورهايي مي توانند موفق عمل كنند كه راهبردي مشخص براي پاسخگويي به تقاضاي بين المللي اتخاذ و خدمات متناسب با آن را عرضه كنند.
در اين ميان استان پهناور سيستان و بلوچستان با توجه به موقعيت جغرافيايي و قرار گرفتن در همسايگي كشورهاي افغانستان، پاكستان، حوزه درياي عمان و وجود ظرفيت ها و زيرساخت هاي لازم از جمله دانشگاههاي علوم پزشكي، بيمارستانهاي متعدد، مركز بزرگ چشم پزشكي و از همه مهمتر نيروهاي متخصص و فوق تخصص آمادگي جذب توريست در سه بخش گردشگري سلامت را دارد و مي تواند دروازه ورودي و خروجي مهمي براي اين حوزه باشد.
اين استان با افزون بر 2 ميليون و 775 هزار نفر جمعيت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502كيلومتر مربع وسعت پهناورترين استان كشور شناخته مي شود.
اين استان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسيم شده كه شهرستان هاي شمالي شامل زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي زابل و شهرستان هاي زاهدان، ميرجاوه، خاش، سراوان، سيب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زير نظر دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و شهرستان هاي ايرانشهر، سرباز، نيكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زير پوشش دانشكده علوم پزشكي ايرانشهر قرار دارد.
7316** 3213**6081 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: حيدرسراياني
۰ نفر