۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱
کد خبر: 82732860
T T
۰ نفر
تاكید مقام های ایران و تایلند بر گام های جدی توسعه روابط دو كشور

كوالالامپور - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه تایلند در دیدار مدیركل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر اینكه مانعی در مسیر توسعه روابط با تهران وجود ندارد، خواستار گام های جدی در روابط دو كشور شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'ویراساكدی فوتراكول' معاون وزیر خارجه تایلند در دیدار محمود فرازنده مدیركل آسیای شرقی و اقیانوسیه وزارت امورخارجه با وی در بانكوك ضمن اشاره به اراده مقامات ارشد این كشور برای گسترش و تحكیم مناسبات مختلف دو جانبه با ایران، جان باختن شماری از مردم ایران در زلزله كرمانشاه را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.
معاون وزیر خارجه تایلند در ادامه اجلاس سران مجمع گفت و گوی همكاری آسیایی در تهران ACD را كه سال آینده در تهران برگزار می شود، به عنوان فرصتی مناسب جهت گسترش همكاری های دو و چند جانبه برشمرد.
وی همچنین خواستار همكاری نزدیك تر دو كشور در زمینه گردشگری و اقتصادی شد و از گاز طبیعی ایران به عنوان محصول راهبردی مورد نیاز تایلند یاد نمود.
در سومین دوره مشورت های سیاسی ایران و تایلند كه با هدف توسعه روابط تهران – بانكوك با حضور محمود فرازنده مدیركل آسیای شرقی و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در دیدار با معاون وزیر خارجه تایلند بر گسترش روابط دو جانبه تاكید كرد.
فرازنده در این دیدار ضمن یادآوری روابط دیرینه و حسنه دو كشور، به ابعاد مختلف روابط تهران - بانكوك در حوزه های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی پرداخت.
مدیركل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه نیز با اشاره به استقبال مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبت با تایلند، بر لزوم تبادل هیات های عالی رتبه تاكید كرد و از آمادگی برای سفر نخست وزیر تایلند به تهران خبر داد.
وی همچنین از جانب معاون وزیر امور خارجه ایران از معاون وزیر امور خارجه تایلند برای سفر به تهران دعوت كرد.
فرازنده، با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان، تلاش مسئولان تایلندی جهت رفع مشكل مبادلات بانكی را لازمه افزایش همكاری ها اقتصادی دانست و افزود جمهوری اسلامی ایران اولویت خاصی برای توسعه مناسبات با كشورهای شرق آسیا قائل است.
آساق**241**1599**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

سرخط اخبار جهان