۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82731823
T T
۰ نفر
رعايت قانون اساسي ضامن حل و فصل مسائل حقوق شهروندي در كشور است

زنجان - ايرنا - استاندار زنجان گفت: رعايت حقوق شهروندي و صيانت از حريم امنيت عمومي حول محور قانون اساسي ضامن حل و فصل مسائل مرتبط با مسائل اين حوزه در كشور است.

به گزارش ايرنا اسدالله درويش اميري روز چهارشنبه در ستاد صيانت از حقوق شهروندي استان افزود: بسياري از چالش ها و ناهنجاري هايي كه امروز در سطح جامعه مشاهده مي شود در نتيجه توجه نكردن به موضوعات مهمي همچون تامين حقوق شهروندي و صيانت از حريم امنيت عمومي و ارتقا امنيت اجتماعي است.
وي به تاكيد رهبر معظم انقلاب به ضرورت تلاش براي كاهش و مهار آسيب هاي اجتماعي اشاره كرد و ادامه داد: مساله آسيب هاي اجتماعي جزو دغدغه هاي روزانه رهبر معظم انقلاب است.
درويش اميري به فرمان حضرت امام علي (ع) به مالك اشتر اشاره كرد و افزود: اگر اين فرمان را به عنوان منشور اساسي حقوق شهروندي و صيانت از حريم امنيت عمومي قرار دهيم، هم به دين و هم به قانون عمل كرده ايم.
وي به ضرورت انجام بحث و گفت و گو هاي چالشي پيرامون مسائل اجتماعي اشاره كرد و افزود: در بحث هاي غير چالشي مسائل و مشكلات و ايرادات پنهان مي ماند و گم مي شود؛ بنايراين بايد با گفت و گوي چند طرفه زمينه طرح موضوعات را فراهم كرد.
درويش اميري با بيان اينكه گفت و گوي يك طرفه مخاطب خود را از دست مي دهد، تصريح كرد: بايد همه گروه ها و اقشار در گفت و گو مشاركت كنند تا زمينه انتخاب شايسته ترين نظر فراهم شود.
استاندار زنجان در بخش ديگري از سخنان خود به سياست حبس زدايي و صدور احكام و مجازات جايگزين حبس اشاره كرد و گفت: نگهداري مجرمان در زندان علاوه بر ظرفيت محدود، هزينه زا نيز هست بنابراين مجازات زندان بايد آخرين راه حل و تنبيه باشد.
وي خاطرنشان كرد: از طرفي هم مجازات هاي جايگزين نبايد به نحوي باشد كه طرف هاي زيان ديده احساس كنند كه در سايه دستگاه قضا از حقوق آنان دفاع نشده است.
درويش اميري افزود: در صدور احكام مجازات هاي جايگزين لازم است هر 2 جنبه مرتبط به محكومان و زيان ديدگان در نظر گرفته شود.
استاندار زنجان در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت پيشگامي و پيشقدمي مسئولان اجرايي در ترويج فرهنگ صحيح مصرف در جامعه تاكيد كرد و گفت: متاسفانه مصرف انرژي در جامعه بسيار بي رويه است به طوري به عنوان نمونه 35 تا 40 درصد نان در كشور دور ريخته مي شود.
به گزارش ايرنا، در جلسه ستاد صيانت از حقوق شهروندي و حريم امنيت عمومي استان، دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني، شركت توزيع نيروي برق و بيمه سلامت استان به ترتيب به عنوان رتبه هاي اول تا سوم دستگاه هاي برتر در حوزه تامين حقوق شهروندي معرفي شدند.
همچنين جهاد كشاورزي، فرماندهي انتظامي و صدا و سيما مركز زنجان نيز به عنوان دستگاه هاي برتر در حوزه صيانت از حريم امنيت عمومي( گسترش فرهنگ عفاف و حجاب) معرفي شدند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبري** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها