یك دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2دستگاه آمبولانس از همدان به كرمانشاه اعزام شد

همدان- ایرنا- روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی همدان اعلام كرد: یك دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه آمبولانس با هفت نفر نیرو جهت كمك به عملیات امدادرسانی، از همدان عازم كرمانشاه شدند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، طبق هماهنگی های به عمل آمده با رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كرمانشاه، یك دستگاه اتوبوس آمبولانس با سه نیروی انسانی و 2 دستگاه آمبولانس‌ با چهار نیروی انسانی به استان كرمانشاه اعزام شدند.
بر اساس این گزارش، یك دستگاه از آمبولانس های اعزامی از مركز استان همدان و یك دستگاه از شهرستان اسدآباد است.
دانشگاه علوم پزشكی همدان با اعلام آمادگی جهت كمك رسانی به حادثه دیدگان احتمالی این زلزله، یادآوری كرد: تا اطلاع بعدی اعمال جراحی اكتیو در بیمارستان های همدان لغو و این مراكز آماده ارائه خدمات به مصدومان اعزامی احتمالی از مناطق آسیب دیده هستند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یكشنبه، كرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود كه در اغلب استان های كشور و برخی كشورهای منطقه احساس شد.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داد و محل وقوع آن حوالی شهر 'ازگله' در استان كرمانشاه گزارش شده است.
طبق اعلام مركز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 كیلومتری زمین بوده است. همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
علی مرادی رییس مركز لرزه نگاری كشور به خبرنگار ایرنا گفت: ️مركز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است.
وی یادآور شد: نزدیكترین شهر در ایران كه محور زمین لرزه بوده شهر ازگل كرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت.
رییس مركز لرزه نگاری كشور تاكید كرد: زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساكن در كل منطقه شمال غرب كشور تا ساكنان ساختمان های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس كردند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری همدان در پی وقوع این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینكه همدان معین استان كرمانشاه در بحث زلزله است تمامی بیمارستان های این استان برای پذیرش مجروحان احتمالی زلزله مهیا شدند.
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع كندجانی