۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82726424
T T
۰ نفر
هشت هزار دقيقه برنامه با موضوع اربعين از شبكه قرآن پخش شد

تهران - ايرنا - طرح تلويزيوني شبكه قرآن و معارف سيما با عنوان «عطر اربعين» در حدود هشت هزار دقيقه برنامه زنده و توليدي با موضوع اربعين پخش كرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار معارف ايرنا از شبكه قرآن و معارف سيما طرح تلويزيوني ايام اربعين حسيني با عنوان «عطر اربعين» كه از دهم صفر مصادف با هشتم آبان آغاز شده بود و طي ساعت هاي 6 صبح تا 23 به روي آنتن مي رفت، شب گذشته (جمعه) به كار خود پايان داد.
حضور 16 قاري بين المللي، 21 مداح اهل بيت، 16 شاعر آييني، 14 گروه همخواني، 11 كارشناس مذهبي، 16 نويسنده و چهره فعال فرهنگي و 13 مسئول كميته اربعين براي اطلاع رساني از آخرين اقدامات و تمهيدات مراسم پياده روي اربعين و همچنين ارتباط هاي زنده در طول مسير پياده روي و ارتباط هاي مكرر زنده با راديو اربعين از بخش هاي ويژه اين طرح بود.
محمدحسين محمدزاده مدير شبكه قرآن و معارف سيما در نشست خبري اعلام برنامه هاي اين شبكه گفت كه طرح عطر اربعين نقطه كانوني متمركز براي ارتباط با فعالان و مخاطبان پياده روي اربعين است و مهمترين ويژگي اين طرح را عمق بخشي به شناخت مخاطبان براي درك بهتر فضايي دانست كه در ايام اربعين و در فاصله نجف تا كربلا ايجاد مي شود.
دبير شوراي معارف سيما يكي از دلايل اجراي اين طرح را فراهم كردن مقدمات براي كساني دانست كه عزم اين سفر را دارند و از جمله به مسائل بهداشت فردي و عمومي، نحوه عبور از مرزهاي ايران و اطلاعات مورد نياز زائران حسيني قبل از عزيمت اشاره كرد.
وي علاقه مردم براي آشنايي با فضاهاي اين مسير در موكب ها كه صحنه هايي بي نظير از عشق و ايثار را به نمايش مي گذارد را از ديگر دلايل پرداختن به طرح سيماي اربعين برشمرد و گفت: شبكه قرآن وظيفه دارد تا در اين زمينه به نياز و علاقه مخاطبان پاسخ دهد و مردم مي خواهند از پنجره رسانه و سيما خود را با اين جمعيت عظيم همراه كنند.
فراهنگ** 1003** 1823

سرخط اخبار فرهنگ