۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۹:۲۹
کد خبر: 82721086
T T
۰ نفر
130 تیم بهداشتی همدان بر توزیع غذای زائران اربعین نظارت دارند

همدان - ایرنا - مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی استان همدان گفت: 130 تیم متشكل از كارشناسان این مجموعه بر كیفیت آب و غذای توزیع شده بین زائران اربعین حسینی در ایستگاه های صلواتی این استان نظارت دقیق و كامل دارند.

حسینعلی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری اینكه پس از شكل گیری ستاد اربعین ، حوزه بهداشت اقدام به برگزاری نشست هایی با مسئولان ایستگاه های صلواتی و توجیه آنها در زمینه رعایت نكات بهداشتی كرده است اضافه كرد: مراكز بهداشت شهرستانها با برگزاری نشست هایی تخصصی با فعالان در ایستگاه های صلواتی بر ضرورت رعایت مسائل و ضوابط بهداشتی برای پیشگیری از بروز بیماری تاكید كردند.
وی بیان كرد: تمامی افراد فعال در ایستگاه های صلواتی باید دارای كارت سلامت باشند و مركز بهداشت در این راستا بدون دریافت هزینه و در كمترین زمان اقدام به صدور 50 مورد كارت كرده است.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی استان همدان اعلام كرد: این مركز آمادگی دارد پس از دریافت آزمایش های پزشكی مورد نیاز برای متقاضیان كارت سلامت صادر كند.
نوروزی گفت: بنرهای حاوی نكات آموزشی بهداشتی در مجاورت ایستگاه های صلواتی نصب شده است همچنین تاكید شده كه افراد فاقد كارت سلامت و غیر مسئول مجاز به مداخله در توزیع غذا بین زائران اربعین حسینی نیستند.
وی افزود: 800 مورد كلرسنجی از آب های كه در ایستگاه های صلواتی توزیع می شود انجام شده و 15 مورد نمونه برداری برای بررسی بیشتر در اختیار آزمایشگاه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مركز بهداشت اقدام به توزیع لیوان های یك بار مصرف كاغذی به جای لیوان های سلولزی در ایستگاه های صلواتی كرده تا فرهنگ استفاده از یك بار مصرف های استاندارد افزایش یابد.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی همدان بیان كرد: غذای مورد نیاز زائران نباید در داخل ایستگاه های صلواتی طبخ شود بلكه باید در مكان مناسب و مورد تایید مركز بهداشت نظیر رستوران، غذاخوری، مسجد یا حسینیه ای طبخ شده سپس در ایستگاه های صلواتی توزیع شود.
وی اضافه كرد: كارشناسان بهداشت محیط علاوه بر نحوه طبخ غذا بر توزیع كننده مواد غذایی و خوراكی در حواشی ایستگاه های صلواتی نظارت دارند و تاكنون 48 كیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی را جمع آوری و معدوم كردند.
روزانه 80 هزار پرس غذا بین زائران اربعین حسینی در استان همدان توزیع می شود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

سرخط اخبار استان‌ها