۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82714691
T T
۰ نفر
تبرئه پس از پنج سال كشمكش حقوقی در فدراسیون تیراندازی با كمان

تهران - ایرنا - مدیر تیم های ملی تیراندازی با كمان روز سه شنبه خبرنگاران را به دفتر كارش در فدراسیون تیراندازی با كمان دعوت كرد تا به آنها بگوید پس از پنج سال پیگیری حقوقی، از اتهام جعل اسناد كه به وی وارد شده ، تبرئه شده است.

«كریم صفایی» رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با كمان در اواخر سال 90 جای خود را به «محمد علی شجاعی» داد. رئیس سابق در سال 91 به دادگاه كیفری دو مجمع قضایی كاركنان دولت شكایت كرد كه «امید نجاری» و «محمدرضا حاجی انزهایی» در جعل مشاركت و معاونت داشته اند. دادگاه كیفری دو مجمع قضایی كاركنان دولت در پرونده شكایتی صفایی در اواخر سال 95 حكم به محكومیت متهمان داد. نجاری و حاجی انزهایی پس از صدور رای محكومیت به دادگاه تجدیدنظر استان تهران اعتراض كردند و شعبه 67 این دادگاه در نیمه شهریور سال 96 آنان را از اتهام های وارده تبرئه كرد.
اكنون امید نجاری مدیر تیم ‌های ملی تیراندازی با كمان ایران خبرنگاران را به دفتر كار خود دعوت كرد تا به آنها بگوید كه «خیلی خوشحالم كه با درایت قاضی دادگاه تجدیدنظر، پس از پنج سال در خصوص جعل امضای كریم صفایی از من رفع اتهام شد و به گونه ای در مقابل مردم، خانواده و دوستانم در داخل و خارج از من اعاده حیثیت شد».
این مسئول تیم های ملی توضیح داد: اسفند ماه سال 90 و پس از پایان دوره ریاست صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با كمان، نامه ای از پست الكترونیكی فدراسیون كه چهار تا پنج نفر دیگر غیر از رئیس سابق فدراسیون به رمز عبور آن دسترسی داشتند، به نقل از صفایی به فدراسیون جهانی تیراندازی با كمان ارسال شده بود كه در بخشی از آن، وی به پایان دوره چهار ساله ریاستش اشاره كرده و گفته بود كه هنوز با خانواده تیراندازی در كسوت رئیس فدراسیون غرب آسیا و نایب رئیس كنفدراسیون آسیا همكاری خواهد كرد.
نجاری افزود: چند ماه پس از ارسال این پست الكترونیكی، كریم صفایی به اتهام جعل امضا، علیه من به عنوان ارسال كننده این پست الكترونیكی و «محمدرضا حاجی انزهایی» به اتهام معاونت در جعل شكایت كرد.
وی گفت: در بهمن ماه سال 95 رای دادگاه بدوی علیه من و حاجی انزهایی صادر شد و با ارائه درخواست تجدیدنظر خواهی، قاضی دادگاه تجدیدنظر به دلیل اشراف به مسایل آی تی و اینترنت و بررسی دقیق مدارك موجود در پرونده، رای برائت ما را صادر كرد.
مدیر تیم های ملی تیراندازی با كمان خاطر نشان كرد: همیشه رابطه خوبی با صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با كمان داشتم و در حالی كه اسفند ماه 90 دوره ریاست وی پایان یافته بود، با شكایت وی در مهرماه 91 موجب تعلیق این فدراسیون و بروز مشكلاتی برای این رشته شد.
محمد رضا حاج انزهایی رئیس كمیته بین الملل فدراسیون تیراندازی با كمان نیز در این نشست گفت: در دادگاه بدوی به همكاری با امید نجاری در ارسال پست الكترونیكی به فدراسیون جهانی محكوم شدم، اما برخی دیگر نیز به پست الكترونیكی فدراسیون دسترسی داشتند و هركسی می توانست چنین نامه ای را تنظیم یا ارسال كرده باشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ایرنا در تلگرام irnavarzes@ همراه شوید.
ورزشی **1828
خبرنگار : خدیجه روزبهانی انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش