۳ آبان ۱۳۹۶، ۶:۵۳
کد خبر: 82707421
T T
۰ نفر
مبارزه با آلودگي هوا در پكن با اتوبوس هاي برقي

پكن-ايرنا- دولت چين براي رفع آلودگي هواي پكن به عنوان يكي از آلوده ترين شهرهاي دنيا در حال هزينه كرد ميلياردها دلار است و در تازه ترين ابتكار، اتوبوس هاي برقي را در اين شهر راه اندازي كرده است.

به گزارش ايرنا از امروز (چهارشنبه) بر اساس اعلام تلويزيون ملي چين، 10 دستگاه از اين اتوبوس هاي برقي در شهر پكن كه 23 ميليون نفر جمعيت دارد، به خدمت گرفته شده است.
اين در شرايطي است كه در سال جاري ميلادي بتدريج بر شمار اين خودروهاي عمومي افزوده خواهد شد تا در مسير مبارزه با آلودگي هوا يك گام ديگر ابتكاري در اين شهر برداشته شود.
پكن بويژه در فصل زمستان كه هواي خشك و كمي بارش را تجربه مي كند با بيشترين ميزان‌ آلودگي مواجه مي شود و درصد آلودگي گاهي بين 20 تا 30 برابر حد مجاز است.
اتوبوس هاي مذكور كه داراي 18 متر طول است و فيلترهاي مخصوص تصفيه هوا روي آنها نصب شده است براي اولين بار است با اين تجهيزات در خيابان ها تردد مي كنند.
اتوبوس هاي ياد شده شبيه دلفين است و صنعت كاران، طوري آنها را ساخته اند كه مسافران در داخل آنها آزادي رفت و آمد بيشتري داشته باشند و براي سوار و پياده شدن مشكلات آنها كمتر باشد.
براي اين اتوبوس ها، بيش از 100 ايستگاه شارژ ساخته شده است و انتظار مي رود شمار اين اتوبوس هاي الكتريكي در شهرهاي مختلف چين تا پايان امسال به بيش از چهار هزار و 560 دستگاه برسد.
پيشتر مقام هاي چين گفته بودند كه ميلياردها دلار در سال هاي پيش رو، براي كاهش آلودگي در پكن و شهرهاي اطراف آن هزينه خواهد شد.
آساق**231**1904**انتشاردهنده: عزيز موسوي

سرخط اخبار جهان