۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82705693
T T
۰ نفر
راه اندازي شعبه هاي ويژه رسيدگي به پرونده هاي قاچاق كالا و ارز در دادگستري هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- رئيس كل دادگستري هرمزگان ضمن تاكيد بر تلاش هر چه بيشتر براي مقابله با قاچاق كالا و ارز، از راه اندازي شعبه هاي ويژه رسيدگي به پرونده هاي قاچاق كالا و ارز در اين اداره كل خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا از پايگاه خبري پليس ، حجت الاسلام محمدصادق اكبري در جمع فرماندهان انتظامي و درياباني هرمزگان اظهار داشت: نگاه دستگاه قضا به مقوله قاچاق بسيار جدي است و همه دستگاه ها بايد در حوزه مقابله و رسيدگي به موضوعات تهديد كننده امنيت اجتماعي و اقتصادي همگام و منسجم عمل كنند.
وي با بيان اينكه قاچاق كالا و ارز موجب متزلزل شدن اقتصاد كشور و بروز ديگر جرايم مي شود، افزود: پولشويي، ركود توليد ملي، بيكاري، ركود در صنعت و تهديد سلامت روحي و رواني جامعه از جمله عواقب قاچاق مي باشد.
حجت الاسلام اكبري تاكيد كرد: بايد گريزگاه هاي قاچاقچيان بسته و عرصه بر متخلفان تنگ شود كه در اين زمينه دستگاه قضائي از اقدامات ناجا در برخورد با قاچاق و مبارزه با دانه درشت ها قاطعانه حمايت مي كند.
رئيس كل دادگستري هرمزگان بيان داشت: به منظور بستر سازي براي تحقق اقتصادي پويا و متكي بر توليد ملي؛ بايد فضاي اقتصادي كشور را براي قاچاقچيان نا امن كرد.
وي اظهار كرد: دستگاه قضايي هرمزگان به منظور اجراي دقيق قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اتخاذ تمهيداتي، چون رسيدگي خارج از نوبت و تسريع در روند رسيدگي به پرونده‌هاي قاچاق و مفاسد اقتصادي، با قاطعيت، جديت و بدون اغماض به مبارزه بي امان خود با اين پديده شوم ادامه خواهد داد.
در 6 ماه نخست امسال بيش از 233 ميليارد تومان انواع كالاي قاچاق در سطح هرمزگان كشف شده است.
موقعيت جغرافيايي هرمزگان موجب شده حجم قابل توجهي از كالاي قاچاق از طريق مبادي رسمي، ساحلي، روستايي و خورها به طور غير مجاز وارد استان شود.
7198/
خبرنگار: فاطمه حسيني ** انتشار: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها