۱ آبان ۱۳۹۶، ۷:۵۵
کد خبر: 82705008
T T
۰ نفر
وزیر پیشنهادی علوم از پختگی و تجربه خاصی برخوردار است

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: وزیر پیشنهادی برای تصدی كرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پختگی و تجربه خاصی دارد زیرا دارای سابقه بلند مدتی در بدنه آموزش عالی كشور است.

مهناز ملانظری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا با اشاره به معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینكه انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم زمان بر بوده، بطور حتم رییس جمهوری همه موارد را برای تعیین گزینه مناسب و مطلوب در نظر گرفته است.
وی گفت: تاخیر در انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نشان دهنده حساسیت این وزارتخانه بوده و حتما رییس جمهوری ویژگی های منحصر به فردی را از منصور غلامی مشاهده كرده كه وی را به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی معرفی كرده است.
رئیس دانشگاه الزهرا(س) افزود: معتقدم انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بدنه آموزش عالی كشور اتفاقی مباركی است زیرا به طور حتم منصور غلامی با مشكلات ریز و درشت دانشگاه ها آشنا است.
وی ادامه داد: یكی از مباحث جدی و مهم در این حوزه بحث بودجه و تامین منابع دانشگاه ها است كه امیدوارم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشد.
ملانظری خاطرنشان كرد: شیوه های تامین منابع مالی نوین هنوز جایگزین منابع دولتی نشده و همین امر سبب چالش های زیادی در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور شده است.
رئیس جمهوری روز گذشته 29 مهر ماه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردكانیان را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اخذ رای اعتماد مجلس معرفی كرد.
منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، مدرك كارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش كشاورزی از مدرسه عالی كشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشكده كشاورزی شهركرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
غلامی در سال 1364 مدرك كارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از همان سال تا 1367 ریاست دانشكده كشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یك سال رئیس دانشكده كشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دكتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و سال 1374 در مقطع دكتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.
وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یك سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.
غلامی اكنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.
فراهنگ ** 9187 **خبرنگار: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر