۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82704121
T T
۰ نفر
مقام قزاق: موفقیت ایران در مقابل تحریم ها الگوی سایر كشورهاست

گرگان - ایرنا - استاندار قزل اوردا قزاقستان گفت: ایران با وجود تحریم شدید اقتصادی روی پای خود ایستاد و با كسب موفقیت های فراوان و اجرای اقدامات اساسی به الگویی برای سایر كشورها تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا ، «كریم بك كوشربایف» روز یكشنبه در دیدار با استاندار گلستان اظهار كرد: امیدوارم روابط تجاری ، اقتصادی گلستان و قزل اوردا بیش از گذشته توسعه یابد تا نتیجه آن رفع كامل نیازهای دوطرف با بهره گیری از امكانات موجود باشد.
وی با بیان اینكه سال گذشته بوته برنج گلستان در قزل اوردا كاشت شد كه محصول آن مطلوب و بیشتر از انتظار بود، افزود: استان ما ظرفیت فراوانی در بخش كشاورزی بخصوص كشت شالی دارد كه می تواند با توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی برنج وارداتی ایران را تامین كند.
كوشر بایف اضافه كرد: اماكن تاریخی و طبیعت بكر دیگر ظرفیتی بوده كه می تواند موجب حضور بیشتر ایرانی ها بخصوص شهروندان گلستانی در قزل اوردا شود.
استاندار قزل اوردا ضمن دعوت از استاندار گلستان جهت سفر به قزاقستان، گفت: اولین پایگاه فضایی در بایكونور در این استان است و ما آثار باستانی بسیار زیبایی داریم و از سفر هیات ایرانی و گلستانی به استان خود استقبال می كنیم.
وی در پایان این نشست یك جلد شاهنامه فردوسی ترجمه شده به زبان قزاقی را به مناف هاشمی استاندار گلستان اهدا كرد.
استاندار قزل اوردا به همراه هیات تجاری به گلستان سفر كرده است.
در این دیدار بغداد امریف سفیر قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشاردهنده: پری سالارنیا
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست