۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۹
کد خبر: 82704033
T T
۰ نفر
تاجگردون: پرداخت نقدي سهام عدالت اتلاف منابع است

ياسوج - ايرنا- رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه پرداخت سود سهام عدالت در شرايط كنوني كه كشور دچار تنگناهاي اقتصادي و سرمايه گذاري است به صلاح نيست و اتلاف منابع عمومي را به دنبال دارد.

غلامرضا تاجگردون روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بر اساس برآوردي كه دولت انجام داده افزون بر 40 هزار ميليارد ريال منابع ناشي از سود سهام عدالت بايد توزيع شود.
وي تصريح كرد: اين ميزان منابع به صورت پراكنده و گسترده به شركت ها و بنگاه هاي اقتصادي مختلف پرداخت مي شود ولي كمكي به خرج زندگي و معيشت مردم نمي كند.
نماينده مردم شهرستان هاي باشت و گچساران در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت بايد به دنبال روش هاي جايگزين و مناسب ديگري در اين زمينه باشد و انتظار اين است كه رئيس جمهوري و تيم اقتصادي دولت اين مهم را عملياتي نكنند.
تاجگردون يادآور شد: دولت مي تواند به‌جاي تقسيم و توزيع منابع، بدون اثرگذاري در اقتصاد و معيشت مردم آن را به صورت تجميع شده براي افزايش بهره‌وري در اقتصاد ، اشتغال و سرمايه گذاري اختصاص دهد.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي پرداخت سود سهام عدالت به صورت نقدي را ادامه مسير اشتباه و تجربه تلخ همچون پرداخت يارانه نقدي دانست.
دولت در نظر دارد در ماه هاي آينده سود سهام عدالت را در اختيار مردم قرار دهد.
در زمان فعاليت دولت دهم يك بار سود سهام عدالت به مردم پرداخت شد.

** تبديل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه مغاير با قانون اساسي است
تاجگردون همچنين با اشاره به موضوع تبديل سازمان برنامه وبودجه به وزارتخانه نيز گفت: اين طرح در كميسيون هاي مختلف مورد بررسي دقيق و كارشناشي قرار گرفت.
وي افزود: طرح تبديل برنامه و بودجه به وزارتخانه از نظر كميسيون هاي مختلف مغاير با قانون اساسي تشخيص داده شد.
وي يادآور شد: از آنجا كه بر اساس قانون اساسي مسايل بودجه و اداره استخدامي از وظايف مستقيم رئيس‌جمهور محسوب مي شود، اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس نيز با قاطعيت نسبت به رد آن اقدام كرد.
خبرنگار: حميد جهان**انتشار دهنده: مسعود عليزاده
3016/1662
۰ نفر