۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82703581
T T
۰ نفر
نخستین رادار مراقبت پرواز وارد كشور شد/ ورود 2 دستگاه دیگر تا زمستان

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ورود نخستین رادار مراقبت پرواز به كشور خبر داد و گفت: 2 دستگاه دیگر نیز تا سه ماه آینده وارد می شود.

به گزارش شنبه شركت فرودگاه های و ناوبری هوایی ایران، رحمت الله مه‌آبادی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مراقبت پرواز افزود: برنامه خرید پنج تا هشت رادار دیگر را در دستور داریم.
وی یادآوری كرد: در بحران قطر و بسته شدن آسمان این كشور از سوی كشورهای همسایه مراقبان پرواز ایران همزمان عملیات كنترل پرواز و تقرب پرواز را انجام دادند كه تا قبل از آن در صنعت هوانوردی ایران بی‌سابقه بود و فشار زیادی بر كنترلرهای ترافیك هوایی وارد آمد.
مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: اقدامات این شركت در مدیریت بحران هوایی قطر به حدی قوی و با سرعت انجام شد كه رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت شركت فرودگاه ها موفق‌ترین كارنامه در بحران قطر را بر جا گذاشت و كنترلرهای ترافیك هوایی ایران از سرعت و دقت كافی در هدایت هواپیماهای عبوری قطر از آسمان ایران ارائه كردند.
مه آبادی افزود: در صورتی كه كیفیت كار كنترلرها و سرعت آنها بموقع باشد هزینه‌های ایرلاین‌ها نیز كاهش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، چندی پیش مدیركل كنترل ترافیك هوایی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام كرد: مركز كنترل فضای كشور با كمبود شدید نیرو روبروست.
مسعود نیكبخت گفت: اكنون در كشور 995 كنترلر داریم در حالی كه باید 900 نیروی جدید نیز به آنها اضافه شود، زیرا كه با وجود افزایش سكتورها و پروازهای عبوری، در مركز كنترل فضای كشور و همچنین در برخی فرودگاه‌ها از جمله بندرعباس، بوشهر و اهواز با كمبود شدید نیرو روبروییم.
به گفته وی، كنترلر ترافیك هوایی برای هدایت ایمن هواپیماها، خدمات خود را در سه سطح شامل خدمات اطلاعات ناوبری پرواز، خدمات كنترل با دستورالعمل و خدمات كنترل با رادار ارائه كند كه البته باید ارایه خدمات خاص در شرایط اضطراری را نیز به این فهرست افزود.
آنان همچنین باید به به زبان انگلیسی سطح چهار ایكائو تسلط یابند و همواره تحت آزمایش ‌ های پزشكی قرار گیرند.
هدف خدمات مراقبت پرواز از یك طرف جلوگیری از برخورد میان هواپیماها یا با موانع در فرودگاه‌ها و از طرف دیگر ایجاد بستری مناسب و كارآمد برای حركت روان ترافیك (عبور و مرور) هوایی و ارائه اطلاعات ضروری برای حفظ ایمنی پروازها و كمك به خلبانان در مواقع بحرانی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108*1961* تنظیم: ایرج منصوری* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر