۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸
کد خبر: 82703513
T T
۰ نفر
دوره شمیم دانش با میلیاردها  تومان صرفه جویی برگزار می شود

تهران-ایرنا- مدیر رادیو قرآن طرح آموزشی شمیم دانش را یكی از طرح های آموزشی دانست كه باعث میلیاردها تومان صرفه جویی می شود.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا ، احمد ابوالقاسمی روز شنبه در نشست خبری طرح شمیم دانش گفت: بیش از 900هزار معلم در آموزش و پرورش مسوولیت تربیت فرزندان این مرز وبوم را بر عهده دارند و با اجرای طرح شمیم دانش بیش از 510 هزار نفر از مربیان ، معلمان و نیروهای آموزش و پرورش در این طرح شركت كرده اند.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و ضرورت رعایت اقتصاد مقاومتی گفت: برگزاری چنین دوره هایی با كیفیت عالی نیازمند امكانات آموزشی مانند معلم طراز اول است ، در برخی مناطق كشور هم كه امكان اعزام معلم وجود ندارد لذا رادیو ارزان ترین و راحت ترین امكانات را برای دسترسی معلم به آموزش های لازم فراهم می كند.
این قاری قرآن برآورد كرد كه اگر هفته ای سه ساعت برای معلمان برنامه های یك ساعت و نیمه طی 18 جلسه برگزار شود با توجه به حضور 500 هزار نفر در این طرح اگر برای هر نفر 10 هزار تومان درنظر گرفته شود هزینه هر نفر 180 هزار تومان خواهد بود كه در مجموع 90 میلیارد تومان صرفه جویی صورت می گیرد.
وی همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش همكاری و اهتمام خوبی داشت و این طرح در 6 سرفصل زبان قرآن ، آشنایی با ادبیات داستانی از آموزه های قرآنی ، سبك زندگی قرآنی ، حفظ سوره قاف ، مشاوره از منظر قرآن و شیوه های تشویق به نماز است.
احمد فراهانی دبیر طرح شمیم دانش با ارائه گزارشی از برنامه ریزی های انجام شده گفت: طرح شمیم دانش د 6 سرفصل تدوین شده كه روزهای شنبه به برنامه زبان قرآن اختصاص دارد و آیات تعلیم و تربیت از منظر صرف و نحو و بلاغت توسط حجت السلام محمد حاجی ابوالقاسم بررسی می شود و برنامه آشنایی با ادبیات داستانی با كارشناسی حجت السلام محمدحسن راستگو پخش می شود كه ادامه این برنامه ها در روزهای سه شنبه از ساعت 30/19 به مدت 15 دقیقه پخش می شود.
مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن همچنین گفت: روزهای یكشنبه و چهارشنبه نیز برنامه سبك زندگی قرآنی با كارشناسی سید محسن میرباقری و برنامه حفظ سوره قاف توسط مهدی بحرالعلوم حافظ كل قرآن اجرا می شود.
فراهانی افزود: همچنین 14 ساعت برنامه در روزهای دوشنبه و پنجشنبه تحت عنوان مشاوره از منظر قرآن به كارشناسی حجت الاسلام مرتضوی كیاسری و شیوه های تشویق دانش آموزان به نماز توسط حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون پخش می شود.
فراهانی تاكید كرد: چنانچه شركت كنندگان در این دوره موفق به شنیدن برنامه های خود نشدند می توانند از طریق سایت رادیو قرآن ، كانال تلگرامی صدای قرآن و نرم افزار سروش رسانه ، این برنامه ها را دنبال كنند.
وی از شركت كنندگان خواست تا با ارسال عدد یك به شماره 30000114 نحوه استفاده از عنوان سرفصل ها برای آنها ارسال شود.
احمد دانشفر رییس اداره آموزش های كوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش گفت: 910 هزار معلم در رشته های مختلف تدریس می كنند و 80 هزار نفر نیز به عنوان نیروی اداری در این وزارتخانه فعالیت دارند و با توجه به سامانه جامع مدیریت آموزشی فرهنگیان ما به صورت كارتابل با همه معلمان در ارتباط هستیم و 60 درصد از نیروهای آموزش و پرورش در دوره شمیم دانش حضور پیدا كرده اند كه بالغ بر 510 هزار نفر می باشند كه 206 هزار و 478 نفر از برادران و 304 هزار و 318 نفر از خواهران هستند.
وی افزود: داوطلبان از 11 مهرماه در این آزمون ثبت نام كرده اند و موسسه شهید مهدوی مسوول برگزاری آزمون های این دوره است كه از روز دوشنبه سامانه ای برای این آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا آمادگی لازم را برای شركت در آزمون ها كسب كنند.
وی در پاسخ به سووال ایرنا مبنی بر مشكلات آزمون های الكترونیكی در كشور گفت: ما تلاش داریم تا آزمون ها را به صورت استانی برگزار كنیم و از طرف دیگر تعداد این آزمون ها را تا پنج دوره افزایش دهیم و نمره نهایی آزمون داوطلبان بر اساس فعالیت های مستمر آنان و تمرین های ارائه شده و همچنین آزمون های برگزار شده خواهد بود.
وی با اشاره به همكاری رادیو قرآن برای برگزاری دوره های آموزشی گفت: ترم دوم این دوره بر اساس نیازهای معلمان برگزار خواهد شد و در این دوره نیز كسانی موفق به گذراندن آزمون می شوند كه حداقل 60 درصد از نمره را كسب كنند.
اكبر سرداری معاون برنامه ریزی اداره كل امور تربیتی وزرارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر 500 هزار نفری كه در دوره شمیم دانش شركت كره كرده اند 27 هزار و 108 نفر از مربیان و مشاوران تربیتی در دوره اختصاصی شركت كرده اند كه این دوره منجر به توانمندسازی نیروهای آموزش و پرورش به ویژه در حوزه مشاوره از منظر قرآن و شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز خواهد بوذد.
وی افزود: این سرفصل به صورت تخصصی در 14 ساعت ارائه می شود.
به گزارش ایرنا طرح آموزشی شمیم دانش ضمن خدمت فرهنگیان و معلمان سراسر كشور در راستای پیشبرد اهداف دوره های آموزشی با رویكرد تعالی معنوی و ضرورت تعمیق فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش برگزار می شود.
آشنایی با مفاهیم، آموزه ها و معارف قرآن كریم و نهادینه كردن فرهنگ قرآن در سبك زندگی از جمله اهداف این طرح به شمار می آید و از سرفصل های آن می توان به مولفه های زبان قرآن، فضیلت آشنایی با ادبیات داستانی در آموزه های دینی و قرآنی، داستان های قرآنی و مهارت ها و سبك زندگی مبتنی برآموزه های قرآنی اشاره كرد.
فراهنگ**1003**1540**1823
خبرنگار: محمدرضا جعفر ملك* انتشار: طاهره نبی اللهی
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ