۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱
کد خبر: 82701860
T T
۰ نفر
روزنامه های تركیه: آنكارا میزبان جهانگیری، میهمانی مهم از ایران است

آنكارا- ایرنا- روزنامه های تركیه در نسخه آنلاین و نیز مكتوب امروز خود خبرهایی در خصوص سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران به آنكارا منتشر كرده و پایتخت تركیه را میزبان میهمانی مهم از ایران عنوان كردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه صباح تركیه در خبری با عنوان 'میهمانی مهم از ایران' به سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ایران به تركیه پرداخت و نوشت: معاون اول رییس جمهوری ایران دیشب وارد آنكارا شد و امروز در كاخ نخست وزیری با استقبال گرم بینالی یلدریم نخست وزیر تركیه به مذاكره پرداخت.
روزنامه استار نیز در خبری با عنوان 'معاون اول رییس جمهوری ایران در آنكارا' نوشت: بینالی یلدریم نخست وزیر تركیه به همراه تنی چند از وزرای كابینه از اسحاق جهانگیری در كاخ چانكایا استقبال كرد و پس از برگزاری كنفرانس مشترك، ضیافت ناهار به افتخار حضور هیات ایرانی در كاخ نخست وزیری برگزار خواهد شد.
این روزنامه اضافه كرد: موضوعات مهم منطقه ای و تحولات اقلیم كردستان و سوریه مهمترین مباحث مورد مذاكره میان جهانگیری و یلدریم خواهد بود.
روزنامه ینی شفق نیز با درج خبری با عنوان 'معاون اول رییس جمهوری ایران در آنكارا' به سفر اسحاق جهانگیری اشاره ای كرد و نوشت: موضوع گسترش همكاری ها و اتخاذ تدابیر مشترك در مقابل تهدیدات منطقه ای از مهمترین موضوعات مورد مذاكره میان جهانگیری و یلدریم خواهد بود و در ادامه معاون اول رییس جمهوری ایران فردا برای شركت در اجلاس دی – 8 رهسپار استانبول خواهد شد.
روزنامه حریت تركیه در خبری سفر معاون اول رییس جمهوری ایران را دیداری مهم خواند و نوشت: ادامه اقدامات مشترك تركیه و ایران در مقابله با تحولات منطقه ای نیاز به تداوم دیدار مقامات عالی دو كشور دارد كه سفر اسحاق جهانگیری به تركیه و مذاكره با بینالی یلدریم در راستای همین سیاست انجام شده است.
روزنامه كارار نیز سفر جهانگیری را دیداری مهم توصیف كرد و نوشت: تداوم اقدامات مشترك در سوریه و عراق مهمترین موضوع مذاكرات یلدریم و جهانگیری خواهد بود.
روزنامه خبر تورك نیز با درج عنوان 'میهمانی مهم از تهران' به سفر معاون اول ایران پرداخت و در خبر خود نوشت: معاون اول ایران به همراه هیات عالی رتبه ای در كاخ چانكایا مورد استقبال بینالی یلدریم نخست وزیر و وزرای كابینه دولت تركیه قرار گرفت.
این روزنامه مذاكرات این دو مقام عالیرتبه را مهم تلقی كرد و موضوع مذاكرات آنها را حول محور بحران سوریه و عراق و همچنین تهدیدات منطقه ای عنوان كرد.
روزنامه ملیت هم در خبری با عنوان 'معاون اول رییس جمهوری ایران در آنكارا' اشاره ای كوتاه به سفر جهانگیری به تركیه داشت و نوشت: معاون اول رییس جمهوری ایران برای حضور در اجلاس دی – 8 استانبول به تركیه سفر كرده اما پیش از آن برای مذاكراتی مهم درباره تحولات سوریه و عراق به دیدار بینالی یلدریم رفت.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری كه جهت دیدار با مقامات آنكارا و شركت در اجلاس سران دی.8 به تركیه سفر كرده است، در كاخ چانكایای آنكارا از سوی بینالی یلدریم نخست وزیر تركیه مورد استقبال قرار گرفت و دو طرف مذاكراه كرده و پس از آن نتیجه گفت و گوی خود را در نشست مشترك به خبرنگاران تشریح كردند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و تركیه، ولی الله سیف رییس كل بانك مركزی، تعدادی از مدیران بانكی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و نیز استاندار آذربایجان غربی از جمله هیات همراه معاون اول رییس جمهوری در سفر به آنكارا هستند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

سرخط اخبار جهان