دليل عصبانيت آمريكا،خنثي شدن توطئه هايش در منطقه توسط ايران است

الجزيره-ايرنا- سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي بازتاب گسترده اي در رسانه هاي شمال آفريقا داشت و شمار زيادي از اين رسانه ها، بخش هايي از سخنان ايشان و از جمله ايران توطئه هاي آمريكا را در منطقه خنثي كرده است، بازنشر كردند.

به گزارش ايرنا، پايگاه خبري 'اهرام' مصر نوشت: رهبر ايران (رهبر معظم انقلاب) اعلام كرد كه تهران پايبند توافق هسته اي با قدرت هاي بزرگ است، البته تا زماني كه آن ها به اين توافق پايبند باشند.
اهرام افزود: رهبر ايران اين سخنان را چند روز پس از آن بيان كرد كه رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرد، روشي تندتر در خصوص ايران در پيش مي گيرد و ممكن است در پايان توافق هسته اي غرب با ايران را لغو كند.
پايگاه خبري 'الصباح نيوز' تونس نيز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: دولت هاي اروپايي بر پايبندي خود به توافق هسته اي تاكيد كرده و سخنان رئيس جمهوري آمريكا در خصوص خارج شدن از اين توافق را محكوم كردند.
الصباح افزود: رهبر انقلاب اسلامي تصريح كرد كه ايران از حمايت كشورهاي اروپايي از توافق هسته اي استقبال مي كند، اما آن ها نبايد به گفتار اكتفا كنند كه ترامپ نمي تواند توافق هسته اي را پاره كند، زيرا اين توافق به نفع كشورهاي اروپايي هم هست.
اين پايگاه خبري تونسي در ادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: آمريكا به اين دليل از ايران عصباني است كه همه توطئه هاي آن را در لبنان، سوريه و عراق، خنثي كرده است. ايران توانسته است از وابستگي به آمريكا خارج شود و توانايي هاي خود را با وجود دشمني آمريكا تقويت كند و همه اين ها در دوران تحريم ها عليه ايران به دست آمده است.
پايگاه خبري 'الفجر' مصر نيز نوشت: رهبر عالي ايران تاكيد كرد، تا زماني كه همه طرف ها به توافق هسته اي پايبند باشند، تهران از توافق هسته اي خارج نمي شود و از حمايت اتحاديه اروپا استقبال مي كند و درعين حال هشدار داد كه اگر آمريكا از اين توافق عقب نشيني كند، ايران نيز اين توافقنامه را پاره مي كند.
روزنامه الايام ليبي نيز در اين باره نوشت: رهبر عالي ايران با استقبال از حمايت كشورهاي اروپايي از توافق هسته اي، در خصوص تهديدهاي رئيس جموري آمريكا، هشدار داد و گفت كه اگر آمريكا از توافق هسته اي عقب نشيني كند، ايران نيز آن را پاره مي كند.
پايگاه خبري 'اليوم السابع' مصر نيز به نقل از مقام معظم رهبري نوشت: آمريكا به اين دليل از ايران خشمگين است كه مانع به نتيجه رسيدن طرح ها و برنامه هايش در لبنان، سوريه و عراق شده است.
اليوم السابع افزود: رهبر عالي ايران از حمايت اروپا از توافق هسته اي استقبال كرد و گفت كه بايد براي مقابله با سياست ها خصمانه آمريكا كاري انجام داد.
پايگاه خبري روزنامه البلاد الجزاير نيز در مطلبي با اين عنوان كه 'رهبر ايران به پاره كردن توافق هسته اي تهديد كرد'، نوشت: تهران تا زماني پايبند اين توافق است كه قدرت هاي بزرگ نيز به آن پايبند باشند، اما اگر آمريكا بخواهد از آن خارج شود، ايران نيز بسيار زود اين توافقنامه را پاره مي كند.
پايگاه خبري 'الوفد' مصر نيز نوشت: رهبر عالي ايران روز چهارشنبه تاكيد كرد كه تهران پايبند توافق هسته اي امضا شده با قدرت هاي بزرگ در سال 2015است، البته به شرطي كه آن قدرت ها به آن پايبند باشند.
الوفد افزود: رهبر عالي ايران از حمايت كشورهاي اروپايي از توافق هسته اي استقبال كرد و در عين حال آن را كافي ندانست و تاكيد كرد كه اتحاديه اروپا بايد عملا مقابل اينگونه اقدامات رئيس جمهوري آمريكا بايستد.
روزنامه ' المصريون' نيز در اين خصوص نوشت: رهبر عالي ايران تاكيد كرد كه تهران فشارهاي كشورهاي اروپايي در خصوص سياست هايش در منطقه و برنامه هسته اي اش را نمي پذيرد و دخالت اروپايي ها در برنامه موشكي ايران در حقيقت به معناي دنباله روي آن ها از سياست هاي آمريكا در خصوص ايران است.
اين پايگاه خبري در ادامه نوشت: رهبر ايران، آمريكا را مزدور صهيونيسم جهاني و همچنين داعش را نيز ساخته و پرداخته آن خواند.
پايگاه خبري الجزائر اليوم نيز نوشت: رهبر ايران در نخستين واكنش به سخنان رئيس جمهوري آمريكا، آن را ياوه گويي و دروغ دانست و تصريح كرد كه اين ياوه گويي ها ارزش پاسخ دادن ندارد.
الجزائر اليوم در ادامه به نقل از مقام معظم رهبري نوشت: دليل خشمگين بودن آمريكا از ايران اين است كه تهران مانع پيشرفت طرح هاي آمريكا در منطقه شده است.
اين پايگاه خبري افزود: نبايد از مكر و حيله آمريكا غافل بود، البته همه اطمينان، دارند كه آمريكا سيلي ديگري خواهد خورد و در برابر مردم ايران شكست خواهد خورد.
پايگاه خبري 'البوابه التونسيه للاعلام' نيز نوشت: رهبر عالي ايران پنج روز پس از شدت عمل به خرج دادن رئيس جمهوري آمريكا در مورد ايران و توافق هسته اي،گفت، من نمي خواهم وقتم را به پاسخ دادن به ديوانگي هاي رئيس جمهوري آمريكا تلف كنم، البته نبايد حماقت هاي ترامپ باعث شود كه از حيله هاي آمريكا غافل شويم.
پايگاه خبري 'دات مصر' نيز در اين باره نوشت: رهبر عالي ايران در پاسخ به تهديدهاي رئيس جمهوري آمريكا، هشدار داد كه اگر آمريكا از توافق هسته اي عقب نشيني كند، ايران نيز آن را پاره پاره مي كند.
پايگاه خبري اخبار ليبيا نيز به نقل از مقام معظم رهبري نوشت: اروپا هم بايد از دخالت در برنامه هسته اي ايران دست بردارد.
پايگاه خبري اخبار اليوم نيز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: شما بايد دست از دخالت در برنامه دفاعي ما برداريد، آن ها مي گويند چرا ايران موشك دارد؟ شما چرا موشك داريد؟ شما چرا سلاح هسته اي داريد؟.
پايگاه خبري المصري اليوم نيز نوشت: رهبر ايران داعش و جنبش هاي تكفيري را ساخته دست آمريكا دانست و علت عصباني بودن آمريكا از ايران را اين دانست كه تهران موفق شده همه توطئه هاي آمريكا را در منطقه خنثي كند.
المصري اليوم در ادامه به نقل از مقام معظم رهبري نوشت: پاسخ دادن به ياوه گويي هاي رئيس جمهوري آمريكا مايه تلف كردن وقت است.
خاورم **2041**1275
مترجم: سيد شاهپور حسيني* انتشر دهنده: مجيد جعفري

سرخط اخبار جهان