۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
کد خبر: 82701478
T T
۰ نفر
سردار سلامی: سخنان ترامپ انزوای سیاسی آمریكا را رقم زد

تبریز - ایرنا - گفت: سخنان نابخردانه ترامپ، انزوای سیاسی آمریكا را در جهان رقم زد و صندوق بین المللی پول هم زیر بار حرف های وی نرفت.

به گزارش ایرنا، سردار حسین سلامی روز شنبه در هشتمین نشست منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در تبریز با بیان اینكه سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریكا چیزی جز شكست این كشور نیست، گفت: این سخنان نشانه نفوذ جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: این كه رئیس جمهوری آمریكا 20 دقیقه در مورد ایران صحبت می كند، نشانه این است كه كشور ما به یك قدرت تبدیل شده است.
سردار سلامی ادامه داد: وقتی رئیس جمهوری آمریكا به تعهدهای این كشور پایبند نیست نشان می‌دهد عقل راهبردی در امریكا به پایان رسیده است.
وی با بیان اینكه امروز ما در یك جنگ اعتقادی و فرهنگی بزرگ به سر می بریم، گفت: دشمنان دین و اسلام سعی می كنند منكرات را معروف و معروف را منكر جلوه دهند.
وی تاكید كرد: وقتی دشمنان متوجه شدند كه نه با تحریم های اقتصادی، سیاسی و نه تهدید نمی توانند حركت بزرگ و مهم انقلاب اسلامی را متوقف كنند، تلاش كردند جوامع اسلامی را از هویت حقیقی خود تهی كرده و بر عالم اسلام مسلط شوند.
سردار سلامی با بیان اینكه هر انسانی بر اساس شاكله درونی و ساختمان ذهنی خود عمل می‌كند، گفت: بنابراین دشمن الگوی اجازه ندادن به تعقل و نشنیدن را پیاده می كند.
وی ادامه داد: غربی ها بدنبال پاسخ این پرسش هستند كه چگونه می توان دل ها و ذهن مسلمانان را فتح كنند.
جانشین فرمانده كل سپاه با بیان اینكه رسالت روحانیت معظم امتداد اندیشه الهی است، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منكر و تحریم خبائث از دست و پای مومنان فلسفه انقلاب ماست.
وی با اشاره به اینكه رسالت روحانیت از جنس رسالت انبیا و در امتداد همان راه است، گفت: گسترش شریعت اسلام در جامعه، روحانی كردن كالبد جامعه، آشنا كردن مردم با حرام و حلال و اخراج مسلمانان از وادی ظلمت و هدایت آنها به وادی نور از وظایف روحانیت است كه می‌تواند ما را در مقابل تهاجم دنیای غرب تقویت كند.
وی اظهار كرد: روحانیت در جامعه ما همواره پرچمدار سعادت، عزت، شرافت و منزلت مسلمانان بوده و روح جهاد را در جامعه در برابر دشمنان نشر می دهد و نقطه كانونی این سپهر درخشان، ولی فقیه است.
سردار سلامی گفت: رسالت عظیمی بر دوش روحانیت است تا جوانان را از گرفتار شدن در ابتذال غرب مصون نگه دارند.
وی گفت: همه قدرت های شیطانی برای خاموش كردن قدرت اسلام دست به دست هم داده اند تا از ظهور یك قدرت جدید به نام اسلام جلوگیری كنند، زیرا نظم ساختگی در حال فروپاشی است.
جانشین فرمانده كل سپاه افزود: ما در پرتو انقلاب اسلامی جهاد سختی را پشت سر گذاشته ایم و هنوز در میادین سختی در حال جنگ هستیم.
سردار سلامی گفت: دشمنان در طول چهار دهه تمركزشان را بر جمهوری اسلامی ایران معطوف كرده و تمام ظرفیت ممكن را برای معكوس سازی روند گسترش اسلام بكار گرفته اند، اما هرچه بیشتر تلاش می كنند كمتر نتیجه می گیرند.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام به ما جنگ را تحمیل كردند تا اسلام را از جغرافیای سیاسی عالم محو كنند اما ما بزرگ شدیم و حركت معكوس كرده و ابتكار عمل را بدست گرفتیم.
سردار سلامی با بیان اینكه جنگی كه زمانی در كنار كارون جریان داشت امروز در دریای سرخ ادامه دارد، گفت: ساخت موشك بالستیك با دقت 100 درصد امروز از فناوری هایی است كه زمانی فقط در اختیار دو سه كشور بود.
وی با بیان اینكه امروز انقلاب اسلامی در شبه جزیره حجاز با دشمنان می جنگد و با شكل گیری انقلاب اسلامی روح جهاد در جوامع اسلامی رشد كرد، اظهار كرد: این نشانه عظمت یابی و بزرگی یك قدرت بنام جمهوری اسلامی است.
هشتمین نشست منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد روز گذشته با حضور شماری از اعضای هیات رئیسه این جامعه، ائمه جمعه و اساتید حوزه های علمیه استان های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان‌ شرقی در تبریز آغاز شد و امروز به كار خود پایان می دهد.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: عزیزی راد
6132/518
۰ نفر