۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۷
کد خبر: 82701173
T T
۰ نفر
70 درصد دانش آموزان آذربايجان غربي در المپيادهاي ورزشي مدرسه شركت مي كنند

اروميه- ايرنا- معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي با تاكيد بر اينكه مشاركت حداقل 30 درصد دانش آموزان در چهارمين دوره از المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي مورد تاكيد قرار گرفته است، گفت: حدود 70 درصد دانش آموزان اين استان در المپيادهاي ورزشي مدرسه شركت مي كنند.

به گزارش ايرنا ولي حسيني روز چهارشنبه در حاشيه آئين افتتاح المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي دختران در مدرسه قائم (عج) اروميه با بيان اينكه سال گذشته 300 هزار نفر از دانش آموزان استان در اين دوره از المپياد ورزشي مشاركت كردند، افزود: اين نهاد با توجه به سياست هاي مدرسه محوري خود در صدد است تا علاوه بر افزايش علم دانش آموزان استان افزايش سواد حركتي دانش آموزان را نيز در دستور كار قرار دهد.
وي بيان كرد: آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد با توجه به سياست هاي مدرسه محوري در پي فراگيرسازي فعاليت هاي خود است تا تعداد بيشتري از دانش آموزان استان تحت فعاليت هاي ورزشي درون مدرسه اي همزمان با ساير دانش آموزان كشور قرار گيرند.
حسيني گفت: تلاش بر اين است تا در حوزه تربيت بدني و سلامت، انرژي و شادي را در تمام بخش ها بتوان توسعه داد و 2 ساعت زنگ ورزش در هفته براي دانش آموزان كافي نيست و ما در صدد هستيم تا كودكان و نوجوانان دانش آموز استان بيشتر به فعاليت هاي ورزشي بپردازند.
حسيني با بيان اينكه المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي براي چهارمين سال متوالي است كه در استان اجرا مي شود، اضافه كرد: براي اثربخشي و پوشش بيشتر دانش آموزان استان تلاش مي شود تا از مشاركت همه اوليا و مربيان و نيز خود دانش آموزان در اين زمينه بهره گرفته شود.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي داراي 562 هزار دانش آموز است؛ در سومين دوره از المپيادهاي درون مدرسه اي در آذربايجان غربي در سال گذشته 70 درصد از كل دانش آموزان استان مشاركت كردند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها