۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۸
کد خبر: 82700875
T T
۰ نفر
رئیس پلیس فتا خوزستان:زائران عتبات عالیات فریب سایت‌های تبلیغاتی را نخورند

اهواز ـ ایرنا ـ رییس پلیس فتا خوزستان با بیان اینكه برخی تبلیغات كه در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود برای كلاهبرداری از افراد است گفت: افراد به هیچ عنوان فریب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورند.

سرهنگ شاهین حسنوند چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه اصالت سایت‌های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم است اظهار كرد: سایت‌های جعلی و تقلبی یكی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه‌ای است كه در این ایام و سایر مناسبت‌ها صورت می‌گیرد.
وی افزود: حساسیت زیاد، كمبود زمان و در نهایت دقت پایین كاربران در این ایام باعث به دام افتادن كاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.
رییس پلیس فتا خوزستان بیان كرد: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید كم‌دقتی و سهل‌انگاری هم‌وطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌هایی جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ كرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم كاربران هستند و در نهایت از حساب‌های بانكی كاربران برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند.
وی گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع) هنگام پرداخت هزینه به‌ صورت اینترنتی، نكات امنیتی را رعایت كرده و حتی‌الامكان از مكان‌های عمومی (كافی نت) برای ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی هزینه‌ها استفاده نكنند.
حسنوند توضیح داد: مجرمان با طراحی سایت‌هایی شبیه به سایت‌های اصلی كه درگاه‌های بانكی جعلی نیز دارند اقدام به سرقت اطلاعات كارت‌بانكی افراد می‌كنند.
وی افزود: كاربران هنگام خرید حتما به سایت اصلی وارد شوند و برای این كار به ‌جای جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگل یا یاهو و... بهتر است اسم اصلی سایت را در نوار آدرس صفحه اینترنتی وارد كرده و حتما از سایت‌هایی كه نماد اعتماد الكترونیك دارند خرید كنند.
رییس پلیس فتا خوزستان بیان كرد: سازمان هواپیمایی هرگونه فروش بلیت الكترونیكی و اینترنتی به مقصد نجف برای ایام اربعین را ممنوع اعلام كرده است و ارایه و فروش بلیط در مسیر مذكور، در روزهای 13 تا 22 آبان ماه سال جاری تنها توسط شركت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شركت‌ها انجام می شود.
وی به هموطنان توصیه كرد: از اتصال به ‌دستگاه‌های وای فای ناشناس در طول سفر خودداری كرده و ‌در پایان استفاده از اینترنت به غیرفعال كردن وای فای تلفن همراه خود اقدام نمایند.
حسنوند همچنین به زائران تاكید كرد: از ذخیره اطلاعات مهم بانكی بر روی حافظه‌های تجهیزات هوشمند كه در طول مسیر همراهشان است بپرهیزیند و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
وی یادآور شد: كاربران با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و ثبت نظرات و انتقادات خود ما را در بالا بردن امنیت و حفظ حریم خصوصی كاربران یاری نمایند.
وی گفت: همچنین در صورت مواجهه با موارد مشكوك آن را از طریق لینك مركز فوریت‌های سایبری گزینه ثبت گزارش مردمی با در میان بگذارند.
استان خوزستان دارای دو مرز اصلی شلمچه و چذابه برای سفر زائران عتبات عالیات است كه سالانه هزاران زائر اربعینی را پذیرا هستند.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
۰ نفر