تشكیل دبیرخانه دائمی مسئولیت اجتماعی/ سازمانهای مسئولیت پذیر معرفی می شوند

شهركرد- ایرنا- قائم مقام مشاركتهای مردمی سازمان بهزیستی از تشكیل دبیرخانه دائمی مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی های این دبیرخانه به نهادهای دولتی و غیردولتی موفق در حوزه مشاركتهای اجتماعی نشان مسئولیت اجتماعی اعطا می شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی كوزه گر روز چهارشنبه در نشست معاونان امور اجتماعی منطقه 5 كشور افزود: درصدد هستیم تا دبیرخانه مسئولیت اجتماعی را در استان ها نیز فعال كنیم تا از این طریق بتوان در خصوص جذب مشاركتهای مردمی بهتر از گذشته عمل كنیم.
وی با بیان اینكه در خصوص تبیین فعالیت های بهزیستی در كشور كم كاری شده است، تصریح كرد: در حوزه فرهنگسازی و جلب مشاركتهای مردمی ضعیف عمل كرده ایم و نتوانسته ایم فعالیت های نهاد را بطور شایسته تبلیغ كنیم.
كوزه گر با انتقاد از فعالیت های جزیره ای در استانها افزود: این موضوع نگران كننده است و می طلبد تا ارتباط منسجم تری بین استانها برقرار شود.
قائم مقام مشاركتهای مردمی سازمان بهزیستی، برگزاری همایش های مشترك را یكی از راهكارهای انسجام بخشی به استانها دانست و گفت: این مهم جزو برنامه های محوری سازمان قرار دارد.
كوزه گر در ادامه از برگزاری جشنواره اعطای نشان مسئولیت اجتماعی در نیمه نخست اسفند سالجاری خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف كاهش آسیب های اجتماعی از طریق جلب توجه همه نهادها، سازمان ها و شركت هایی است كه منافعی از قبل جامعه می برند و آسیب هایی را وارد می كنند كه باید برای جبران این آسیب های تلاش كنند.
وی ادامه داد: نخستین بار این جشنواره در سال گذشته برگزار شد و از شركت ها و نهادهای دولتی و غیردولتی كه در زمینه مسئولیت اجتماعی گام های موثری برداشته بودن تجلیل به عمل آمد.
كوزه گر، تشكیل صندوق حمایت از اشتغال مددجویان بهزیستی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده این نهاد برشمرد و گفت: این صندوق با هدف تسهیل در اعطای وام به مددجویان به زودی تشكیل می شود.
به گزارش ایرنا، قائم مقام مشاركتهای مردمی سازمان بهزیستی در سفر خود به چهارمحال و بختیاری از برخی طرح های اشتغالزایی و مسكن مددجویان شهرستانها بازدید كرد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
۰ نفر