۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82698252
T T
۰ نفر
حركت پياده كاروان 40هزار نفري اربعين حسيني از اهواز تا چذابه دوم آبان آغاز مي شود

اهواز - ايرنا - در آستانه اربعين حسيني ، حركت خودجوش و مردمي كاروان 40هزار نفري اربعين به صورت پياده از اهواز تا چذابه دوم آبان امسال شروع مي شود.

به گزارش ايرنا دبير ستاد مردمي پياده روي و اسكان اربعين حسيني خوزستان روز دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران و شبكه هاي عرب زبان العالم ، الاهواز و الكوثر در سرسراي جلسات دانشگاه اميرالمومنين(ع) اهواز با اعلام اين خبر افزود:اين كاروان مردمي ، پيش قراول حركت عظيم كاروان هاي اربعين حسيني از سراسر كشور به سمت پايانه مرزي چذابه كه يكي از كانون هاي رسمي تردد زائران اربعين حسيني است خواهد بود.
حجت الاسلام احمد سواري افزود: اين كاروان كه در اربعين پارسال 30 هزار نفر در آن شركت داشتند امسال با شور و شوق بيشتري از اهواز و مناطق و محلات اطراف اين كلانشهر به طرف چذابه به راه خواهد افتاد و اين مسير 110كيلومتري را به مدت 6 روز به صورت پياده طي خواهند كرد.
وي با بيان اينكه هماهنگي لازم با دستگاه هاي اجرايي از جمله پليس راه براي كاروان عظيم 40هزار نفري انجام شده گفت:اين كاروان با عبور از مناطق كوي سياحي و عين دو اهواز - حميديه - سوسنگرد - بستان ، با برگزاري عزاداري و سوگواري ، محبت و دلدادگي خود را به سرور و سالار شهيدان حضرت حسين ابن علي(ع) نشان خواهند داد.
وي با اشاره به اينكه اين حركت فرهنگي مذهبي از اربعين سال 1392 به صورت محدود شروع شد و هم اكنون با كمك هاي مردمي ابعاد وسيعي به خود گرفته افزود: محبان اهل بيت و عمصت و طهارت(ع) در خوزستان به عنوان دروازه ورود تشيع هميشه در بزرگداشت ايام سوگواري محرم و صفر پيشتاز بوده و با شرايط جديدي كه در عراق و برپايي كنگره عظيم اربعين در اين كشور به وجود آمده در سال هاي آينده شاهد شكل گيري ابعاد جديدي از اين حركت مردمي خودجوش خواهيم بود.
بنا به اعلام ستاد اربعين خوزستان ، حركت كاروان اربعين حسيني از سراسر كشور به مرزهاي چذابه و شلمچه از پنجم آبان شروع مي شود.
از سال 1392 حركت كاروان هاي اربعين حسيني شروع شد ولي هر سال بر شكوه و عظمت اربعين افزوده مي شود تا جايي كه اربعين به فرهنگ عمومي مردم ولايي خوزستان تبديل شده است.
به گزارش ايرنا در11 ماه اخير 27 نشست ستاد اربعين حسيني خوزستان با هدف آماده سازي زيرساخت ها و هماهنگي بين بخشي براي خدمت رساني مطلوب تر به زائران اربعين حسيني برگزار شده است.
پايانه چذابه در 110 كيلومتري شمال غرب اهواز و پايانه مرزي شلمچه در 16 كيلومتري غرب خرمشهر 2 كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني است.
در اربعين پارسال حدود 430هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ايراني و اتباع خارجي از طريق مرز شلمچه راهي كربلاي معلي و نجف اشرف شدند.
با اينكه 18آبان روز اربعين حسيني است ولي پذيرايي از زائران از پنجم آبان تا پنج روز پس از اربعين توسط مواكب مردمي ادامه مي يابد.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي