۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۳۵
کد خبر: 82694054
T T
۰ نفر
واكنش سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل به خروج آمريكا از يونسكو

تهران – ايرنا – خبرگزاري آناتولي تركيه پنجشنبه شب گزارش كرد: «داني دانون» سفير اسرائيل در سازمان ملل متحد در واكنش به خروج آمريكا از سازمان يونسكو گفت: دوران تازه اي براي اسرائيل در سازمان ملل آغاز شده است.

به گزارش ايرنا، دانون مدعي شد: يونسكو به ميداني نبردي براي اسرائيل تبديل شده است و اين سازمان نقش واقعي و هدفي را كه به خاطر آن تشكيل يافته بود،فراموش كرده است.
وي با اشاره به اين كه تصميم آمريكا براي خروج از يونسكو، يك نقطه عطف در اين سازمان مي باشد، بار ديگر مدعي شد: قطعنامه هاي سخيف و شرم آور اين سازمان عليه اسرائيل، در نهايت پيامدهايي در بر داشت.
سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل متحد در ادامه ادعاهاي خود افزود: آمريكا در كنار اسرائيل است و واشنگتن رهبر واقعي تغيير در سازمان ملل متحد به شمار مي رود، از سوي ديگر روابط كنوني ما با واشنگتن بيش از هر زمان ديگري مستحكم است.
پس از خروج آمريكا از يونسكو و به پيروي از واشنگتن، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي به وزارت امورخارجه اسرائيل دستور داد، مقدمات خروج تل آويو از يونسكو را فراهم كند.
در سال 2011 به دنبال آنكه يونسكو 'تشكيلات خودگردان فلسطين' را به عضويت خود درآورد ؛ آمريكا هم تامين بودجه اين سازمان را متوقف كرد اما وزارت امورخارجه آمريكا همچنان دفترش را در مقر يونسكو در پاريس حفظ كرد و همچنان از پشت صحنه در سياست گذاري هاي اين سازمان نقش داشت.
اعلام تصميم آمريكا براي خروج از يونسكو دقيقا زماني صورت مي گيرد كه يونسكو در حال راي گيري براي انتخاب مديركل جديد خود است.
شبس**9363*1488*مترجم: محمد تدو* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

سرخط اخبار جهان