۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82693374
T T
۰ نفر
فرهاد توحيدي: جايگاه و كيفيت حوزه فرهنگ و هنر با شفاف سازي ارتقا مي يابد

تهران - ايرنا - فيلمنامه نويس و مدرس سينما معتقد است، شفاف سازي هزينه كرد بودجه جشنواره ها و رويدادهاي فرهنگي و هنري، جايگاه و كيفيت حوزه فرهنگ و هنر را ارتقا مي دهد.

فرهاد توحيدي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار سينمايي ايرنا افزود: شفاف سازي در حوزه فرهنگ و هنر كه سينما مهمترين بخش آن است، بايد يك اصل باشد و در سرلوحه امور قرار گيرد.
وي با بيان اينكه بهتر است اين شفاف سازي در بودجه و هزينه هاي رويدادهاي فرهنگي و هنري بويژه جشنواره هاي سينمايي آغاز شود، اظهار كرد: از سالهاي گذشته تاكنون هزينه هاي بسياري از محل بودجه هاي فرهنگي براي برگزاري جشنواره هايي مانند فيلم فجر، فيلم سبز و غيره مي شود كه پس از پايان اين جشنواره ها، برخي هنرمندان و اهالي فرهنگ اظهار گله مندي از آن مي كنند، از اين رو بهتر است شفاف سازي شود و هزينه ها به اطلاع مردم برسد.
نويسنده فيلم سينمايي «شهر موشها 2» ادامه داد: بايد مشخص شود كه بودجه هاي فرهنگي در چه بخش هايي هزينه مي شود و اين وظيفه به عهده دستگاههاي نظارتي است و بايد به عموم مردم پاسخگو باشند.
توحيدي با بيان اينكه هر دستگاهي بايد تكليف كاركرد خود را بداند و گزارش هاي لازم را در اين زمينه ارائه دهد، تصريح كرد: توجه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به موضوع شفاف سازي قابل ستايش است و دستگاه ها بايد نسبت به اين مساله حساسيت داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد :بايد مشخص شود كه در چه بخش هايي به شكل ناصحيح بودجه ها هزينه شده و دستگاه هاي نظارتي اين بودجه ها را به مسير درست و صحيح هدايت كنند.
سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هفته گذشته اعلام كرد كه برنامه داريم از شش ماه دوم سال درباره همه رويدادها در بخش مالي شفاف سازي كنيم و به شوراي معاونان هم ابلاغ شده است.
وي تاكيد كرد: هر رويدادي چه كوچك و چه بزرگ بايد هزينه‌هايش مشخص باشد و به مردم عرضه شود. قانون دسترسي آزاد به اطلاعات را هم اول خود ما به عنوان متوليان وزارت ارشاد بايد بدان پايبند باشيم. شهروندان جامعه حق دارند بدانند پولي كه از آنها به عنوان ماليات گرفته مي‌شود يا از پول نفت هزينه مي شود چگونه و كجا مصرف مي‌شود.
فراهنگ ** 9022 ** خبرنگار: رقيه نوري * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ