۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82692957
T T
۰ نفر
هيچ حكمي در كشور ايران بدون شرع اجرا نمي شود

بجنورد- ايرنا- توليت آستان قدس رضوي گفت: در كشور اسلامي ايران هيچ حكمي بدون شرع اجرا نمي شود و هر حكمي كه مشخص شود خارج از شرع است، جلوي اجرايش گرفته مي شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي عصر چهارشنبه در همايش خادمياران رضوي در بجنورد اظهار كرد: ساختار نظام حاكميت ما مشروعيت الهي و مقبوليت مردمي دارد و روابط نظام ما قدسي است.
وي تصريح كرد: اگر بسيج، سپاه و دفاع در نظام ما مقدس است، به اين دليل است كه نظام ما به قدوس اتصال دارد.
وي در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه خدمت در جامعه سبب گره گشايي مي شود افزود: افراد در هر صنف و تخصصي مي توانند با ياد امام رضا(ع) به مردم خدمت كنند و با اين خدمات سبب گره گشاي زندگي مردم باشند.
حجت الاسلام رئيسي اظهار كرد: خدمت فقط منحصر به زائران امام رضا(ع) نيست بلكه با ارائه بسته هايي از طرف آستان قدس كه گوشه اي از نياز مردم را رفع كند، خدمت محسوب مي شود.
وي گفت: آنچه امام رضا (ع) را راضي مي كند، تحقق سيره و روش عملي اوست و سيره ائمه(ع) ارتباط با خدا، گره باز كردن از خلق خدا براي خدا و توجه به خلق است.
وي با اشاره به جنايات مستكبران در جهان اظهار كرد: مستكبران، امروز بزرگترين ناقضان حقوق بشر هستند.
وي تصريح كرد: مستكبران اكنون مدعي حقوق بشر هستند اما خود بزرگترين ناقض حقوق بشر بوده جنايت ها مرتكب مي شوند.
توليت آستان قدس رضوي خاطرنشان كرد: خدمت به مردم، روش و سيره عملي امامان(ع) است و آنچه در سيره ائمه(ع) مشاهده مي شود، در سيره امام رضا(ع) هم بوده است.
وي با بيان اينكه يكي از بزرگ ترين خدمت ها، خدمت به زائران است، گره گشايي از خلق خدا را از سيره هاي امام رضا(ع) عنوان و تصريح كرد: خدمت افراد همچون پزشكاني كه در روستاها حاضر مي شوند و طبابت مي كنند، قابل تقدير و ارزشمند است.
وي با اشاره به اينكه طلاق يكي از مشكلات جامعه امروز است، خدمات مشاوره اي در جامعه را نيز ارزشمند عنوان كرد و گفت: به بركت حضور امام رضا(ع) خدمات مشاوره كه در حرم رضوي داده مي شود در يكي دو جلسه منجر به بازگشت به زندگي زوجين شده است.
حجت الاسلام رئيسي به ارادات اهل تسنن به امام رضا(ع) اشاره و اظهار كرد: عشق به اهل بيت، شيعه و سني نمي شناسد، همه به اهل بيت(ع) محبت دارند و اين ارادت تنها مختص شيعه نيست.
وي تصريح كرد: يكي از سنت هاي قديم تركمنان اين است كه زندگي خود را با زيارت امام رضا(ع) و در حرم اين امام همام آغاز مي كنند.
حجت الاسلام رئيسي با اشاره به اينكه خراسان شمالي يك استان فرهنگي است گفت: در اين استان براي توسعه حوزه علميه گام هاي خوبي برداشته شده است و خادمياران مي توانند در زمينه هاي فرهنگي، درماني و علمي وارد عرصه شده و براي توسعه استان مباردت ورزند.
وي خاطرنشان كرد: تمام خدمات به مردم براي اين است كه قرب و تقرب به خدا را براي فرد رقم بزند.
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي نيز با بيان اينكه انسان با بركت و مبارك، فردي است كه نفع و خدمت بيشتري به خلق خداوند داشته باشد گفت: وجود امام ( ره) مبارك بود و به ايران عزت بخشيد.
حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي اظهار كرد: پس از رحكت بنيانگذار انقلاب اسلامي، شاگرد برجسته مكتب امام (ره)، امام خامنه اي، كشور را پر از خير و بر كت، عظمت و غيرت كردند.
وي با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي در مهرماه سال 91 افزود: با آمدن معظم له به خراسان شمالي، اين استان هويت، شخصيت وجايگاه پيدا كرد و اين منطقه به جهانيان معرفي شد.
محمد اكبرزاده، سرپرست نمايندگي آستان قدس رضوي در خراسان شمالي نيز در اين همايش اظهار كرد: اين نمايندگي از زمان تاسيس در حدود يك سال گذشته، يك هزار و 60 ميليارد ريال براي خدمت به مردم اين استان هزينه كرده است.
خراسان شمالي يكهزار خادميار رضوي دارد.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها