۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳
کد خبر: 82692852
T T
۰ نفر
توليت آستان قدس رضوي: اگر با ناپاكي برخورد نشود اقتصاد رونق نمي گيرد

بجنورد- ايرنا- توليت آستان قدس رضوي گفت: اگر با ناپاكي برخورد نشود شاهد سرمايه‌گذاري نخواهيم بود، اگر اين امر جدي گرفته شود به طور قطع كارآفرينان و قانونمندان به ميدان خواهند آمد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي روز چهارشنبه در جلسه هماهنگي امور عمراني و سرمايه گذاري با مشاركت آستان قدس رضوي در استان خراسان شمالي بر ايجاد اشتغال و رونق كسب و كار تاكيد كرد و گفت: تسهيلات بايد به سمت توليد برود.
وي اظهار كرد: مديران بايد به اين امر توجه جدي داشته باشند ،اگر پول به هر جايي غير از توليد برود بنيان كن خواهد شد.
وي افزود: هم اكنون بايد تمامي وزارت خانه ها براي ايجاد اشتغال تلاش كنند، گره ها و مشكلات ، دست هاي پنهان را شناسايي كنند و در خدمت رونق اقتصادي باشند.
توليت آستان قدس رضوي گفت: نبايد جناحي، سياسي و بخشي به موضوعات كسب و كار نگاه كنيم اين گونه تفكر مضر است، بايد براي رفع گره ها فكر كرد.
رئيسي در بخش ديگري از سخنانش بر سبك زندگي اسلامي و ايراني تاكيد كرد و گفت: همه بايد در اين راستا بازنگري داشته باشيم ببينيم با شاخص هايي كه رهبر معظم انقلاب در اين استان مطرح كرده بودند به چه ميزان نزديك شده ايم و يا دچار آفت شده ايم.
وي از مديران خواست تا اين خصوص در مرحله اول به عملكرد خود نگاه كنند كه چه قدر اين موضوعات را اجرايي كرده اند.
وي اظهار كرد: در موضوع عدالت اجتماعي و اقتصادي و همچنين اخلاقي در چه جايگاهي هستيم و چه قدر به سبك زندگي اسلامي و ايراني نزديك شده ايم.
وي اظهار كرد: مدير خود كنترل بر عملكرد خود قبل از نظارت ها كنترل مي كند كه اين روش بهترين مديريت است.
توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه جايگاه مردم تشريفاتي نيست گفت: اينطور نباشد كه هر وقت به مردم نياز باشد از آنان تعريف شود و هر جا كار تمام شد آنان رها شوند.
حجت الاسلام رئيسي با بيان اينكه در اقتصاد مشكل داريم افزود: در اين راستا بايد تلاش كنيم، تحريم ها دست بردار نيستند، رهبري با نامگذاري امسال نسخه كشور را اقتصاد مقاومتي مي داند.
وي بر استفاده از ظرفيت هاي كشور در راستاي حوزه اقتصاد تاكيد كرد و گفت: با وجود اينكه سه هزار كيلومتر با دريا ارتباط داريم از اين فضا خيلي كم استفاده مي كنيم اين در حالي است كه اروپاييان در اين خصوص فضاي كمي دارند اما خوب استفاده مي كنند.
رئيسي بر حمايت از بخش خصوصي تاكيد كرد و افزود: نبايد بعد از واگذاري امورات و كارها رها شوند بلكه بايد حمايت معنوي، قانوني، قضايي، مالي و تسهيلاتي از آنان داشته باشيم چرا كه در غير اين صورت ورشكسته خواهند شد.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعي ** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها