حفاظت ازعرصه واعيان منابع طبيعي ازمهمترين ماموريت هاي يگان حفاظت منابع طبيعي است

تهران- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي استان تهران با گراميداشت هفته نيروي انتظامي گفت:حفاظت از عرصه و اعيان منابع طبيعي و مقابله با جرائم مرتبط با وظايف قانوني سازمان جنگل ها از مهمترين مأموريت هاي محوله يگان حفاظت منابع طبيعي است.

سرهنگ جليل انزابي زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به مأموريت و وظايف يگان حفاظت منابع طبيعي اشاره كرد و اظهار داشت: عرصه هاي طبيعي جزو سرمايه هاي ملي و متعلق به همه مردم و نسل هاي آينده است كه ضروري است آحاد مردم و تمامي دستگاه ها و نهادها با منابع طبيعي همكاري لازم را در حفظ و نگهداري از اين ثروت هاي الهي داشته باشند.
وي حفاظت از عرصه و اعيان منابع طبيعي ، گشت و مراقبت و اقدامات پيشگيرانه و اطلاع رساني به موقع به منظور حفظ و حراست از عرصه و اعيان منابع طبيعي ، جلوگيري از تردد و چراي غير مجاز دام در عرصه هاي منابع طبيعي طبق قوانين و مقررات مربوطه، بازرسي و كنترل محموله هاي جنگلي و مرتعي و كشف محموله هاي قاچاق در معابرجنگل ها و محورهاي مواصلاتي از وظايف اين يگان دانست .
فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي استان تهران ادامه داد: همكاري با عوامل ذيربط در اطفاء حريق اراضي جنگلي و مرتعي، جلوگيري و برخورد قانوني با هرگونه بهره برداري غير مجاز از جنگل ها ، مراتع و بيابان و همچنين جلوگيري و مقابله با جرائم مرتبط با وظايف قانوني سازمان جنگل ها از مهمترين مأموريت هاي محوله يگان حفاظت منابع طبيعي است.
سرهنگ انزابي زاده با بيان اينكه طي 18 ماه گذشته حدود 565 هكتار از اراضي ملي استان تهران رفع تصرف شد خاطر نشان كرد: اين رفع تصرفات با تلاش شبانه روزي يگان حفاظت منابع طبيعي استان تهران و همكاري مراجع قضائي و نيروي انتظامي صورت پذيرفت كه بدين ترتيب اين اراضي از يد متصرفين خارج و به دولت بازگردانده شد.
و ي در ادامه در ارتباط با اهداف تشكيل يگان حفاظت منابع طبيعي افزود: اين يگان با اهداف بالابردن ضريب حفاظت از منابع طبيعي و انفال، تأمين و گسترش انديشه و رفتارهاي حفاظتي در پيكره سازمان جنگل ها و جامعه ، سرعت بخشيدن به اجراي احكام و مقررات حفاظتي سازمان و تقويت براي پيشگيري و كاهش پرونده هاي متشكله از طريق اجراي اقدامات بازدارنده تشكيل شد.
به گفته سرهنگ انزابي زاده، نيروي انتظامي علاوه بر انجام وظيفه اصلي خود كه برقراري امنيت و نظم اجتماعي در كشور است بر اساس موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح و حسب نياز با برخي از سازمان ها و دستگاه ها تعامل و همكاري دارد كه سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري كشور نيز بعنوان دستگاهي دولتي و حاكميتي و متولي اراضي ملي و انفال از جمله دستگاه هايي است كه نيروي انتظامي در قالب يگان حفاظت منابع طبيعي كه از سال 1384 تشكيل شد با سازمان جنگل ها در خصوص حفاظت و حراست از عرصه هاي منابع طبيعي مشاركت جدي دارد.
* براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: سيد جواد آل داود انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7243/ 1735 / 1539

سرخط اخبار اقتصاد