۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۹:۱۶
کد خبر: 82690875
T T
۰ نفر
آذری جهرمی: طرح كددار كردن گوشی های تلفن همراه نباید سبب ناراحتی مردم شود

تهران-ایرنا- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای طرح كدداركردن گوشی های تلفن(رجیستری) همراه را با اهمیت دانست و در عین حال گفت: اجرای این طرح نباید سبب اذیت و ناراحتی مردم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد جواد آذری جهرمی» شامگاه دوشنبه در حاشیه دیدار با «اوهان ماردی روسیان» وزیر ارتباطات و حمل و نقل ارمنستان در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح كد دار كردن گوشی های تلفن همراه بسیار مهم است زیرا اگر نتوانیم واردات و قاچاق بی رویه گوشی های تلفن همراه به ایران را كنترل كنیم، نمی توانیم در بخش فعالیت برنامه های ایرانی (اپلیكیشن) در بازار ایران اعمال حاكمیت كنیم.
عضو هیات دولت دوازدهم ادامه داد: باید بتوانیم هم این فضا را كنترل كنیم و هم بازار را ساماندهی كنیم زیرا نمی شود كه یك شركت خارجی واردات آنچنانی و بازار بسیار مفصلی در ایران داشته باشد اما تجهیزات خود را قاچاق وارد ایران كند و در مقابل هیچ خدماتی هم به ایرانیان ندهد.
آذری جهرمی افزود: باید اصولی در این باره داشته باشیم و شركت هایی كه می خواهند در این عرصه فعالیت كنند، به ایران بیایند و در قبال بازاری كه در اختیار دارند، نمایندگی و مسئولیت داشته و به مشتریان ایرانی پاسخگو باشند؛ همچنین باید بتوانیم این بخش را مدیریت كنیم تا قیمت های تمام شده به نوعی متناسب با قدرت خرید ایرانیان باشد.
وزیر ارتباطات گفت: باید در اجرای این طرح مراقب باشیم تا مردم اذیت نشوند؛ این طرح پیشتر تجربه شده و شكست خورده ولی این بار همه ملاحظات لازم برای شكست نخوردن این طرح مطرح است.
آذری جهرمی تاكید كرد: نباید زندگی عادی مردم را مختل كنیم و این حساسیت های لازم برای این است كه حداقل تبعات را داشته باشد.
وی خاطرنشان ساخت: براساس گزارش ها، اكنون سامانه های فنی اجرای طرح ریجستری آماده است و آخرین مراحل را می گذرانند و جلسه ای كه قرار است با حضور مسعود كرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری وزیرصنعت، معدن و تجارت و مسئول ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز برگزارشود نیز برای مرور بیشتراین طرح است.
به گزارش ایرنا، «محسن قائمی‌نسب» مدیركل روابط عمومی هفتم شهریورماه امسال گفت : طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری از اواخر مهر ماه امسال اجرا می شود كه هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها در این زمینه مورد تاكید است.
طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری با هدف مقابله با قاچاق این كالا از برنامه‌های مصوب ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز به شمار می رود كه به گفته كارشناسان فنی و فعالان بازار موبایل تنها و بهترین راهكار مقابله با قاچاق گوشی تلفن همراه است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام **2078*2025*خبرنگار:محمد مهدی بهرامی **انتشار: لیلا جودی

سرخط اخبار اقتصاد