۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82690266
T T
۰ نفر
مدیركل حفاظت شورای حل اختلاف: مبارزه با عوامل ایجاد نارضایتی مهمترین وظیفه است

گرگان - ایرنا- مدیركل حفاظت و اطلاعات شوراهای حل اختلاف كشور گفت كه مبارزه با عوامل ایجاد نارضایتی در قوه قضاییه مهمترین وظیفه مسئولان و رابطان حفاظت این مجموعه است.

به گزارش ایرنا از دادگستری گلستان، رحیم علی درویشی روزدوشنبه در مراسم معرفی مسئول حفاظت و اطلاعات شورای حل اختلاف گلستان در گرگان اظهار كرد: مسئولان و رابطان حفاظت باید با شناسایی عواملی كه به اعتماد مردم و سلامت محیط قوه قضاییه خدشه وارد می كنند ، راه را بر كوچكترین فساد و ناامنی ببندند.
وی افزود: اگر امنیت و سلامت محیط فراهم باشد افراد بدون نگرانی پیگیر حق خود از راه های قانونی خواهند بود.
به گفته وی؛ نظارت، سالم سازی محیط و مبارزه با آسیب ها و تهدید ها در صورتی محقق می شود كه رابطان و مسئولان حفاظت با رفتارهای اسلامی، رعایت انصاف و خودسازی الگو و پیشتاز باشند.
درویشی؛ دلسوز بودن را یكی دیگر از ویژگی های ناظران خواند و گفت: نیروهای حفاظت و ارزشیابی باید دلسوزانه برای ارتقا و رشد پرسنل تلاش كنند.
مدیركل حفاظت و اطلاعات شوراهای حل اختلاف كشور همچنین گفت: امروز قوه قضاییه و قضات ما در سایه اتحاد و ولایت مداری پیشقراول احقاق حق، امنیت و مبارزه با فساد هستند و به همین علت هم مورد هجمه های ناجوانمردانه و بدون مدرك قرار گرفته اند.
درویشی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم و نفوذ نیز اظهاركرد: امروز دشمنان می خواهند با نفوذ در لایه های انقلاب و ورود مخفیانه به زندگی مردم ،باطل را به جای حق جلوه دهند.
وی با اشاره به اینكه دشمنان می خواهند با سلب اعتماد، مردم را نسبت به مسئولین نظام بدبین كنند، تاكید كرد: تلاش دشمن به این دلیل بوده كه قوه قضاییه و قضات ما با تمام توان با فساد و فتنه گری مبارزه می كنند.
هادی هاشمیان رییس دادگستری كل گلستان نیز گفت: با وجود ورود سالانه حدود 400 هزار پرونده به دادگستری ها و شوراهای حل اختلاف استان و امكان تخلف كه در این پرونده ها وجود دارد تعداد تخلفات به اندازه انگشتان دست هم نیست.
وی افزود: هر چند شمار تخلفات اندك است اما نیاید اجازه دهیم همین تعداد كم نیز آبرو و اعتماد مردم به دستگاه قضایی را خدشه دار كند.
هاشمیان در ادامه با بیان اینكه رویكرد بخش حفاظت و اطلاعات مچ گیری نیست، گفت: اولویت فعالیت ها، آموزش به همكاران در كنار تقویت نظارت ها بوده زیرا تجربه نشان داده است برخی از تخلفات به علت ناآگاهی افراد از قوانین و آسیب ها رخ می دهد.
وی همچنین رفتار نامناسب با مردم را خط قرمز در دستگاه قضایی بیان كرد و افزود: مردم به امید حل اختلاف و مشكلات به دستگاه قضایی به ویژه شورای حل اختلاف مراجعه می كنند و باید مراقب باشیم با بی توجهی و رفتار نامناسب ، آنان را نرنجانیم.
در این مراسم علی سوسرایی به عنوان مسئول حفاظت و اطلاعات شورای حل اختلاف استان گلستان معرفی شد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها