ديدارهاي رئيس سازمان ثبت با مقام هاي فرانسه، سنگاپور و اندونزي

تهران- ايرنا- رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، در حاشيه پنجاه و هفتمين مجمع عمومي سازمان جهاني مالكيت معنوي در ديدارهاي جداگانه اي با رييس مركز مالكيت معنوي سنگاپور، رئيس مركز مالكيت صنعتي فرانسه و وزير قانون و حقوق بشر اندونزي ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، احمد تويسركاني در اين ديدارها با اشاره به ظرفيت هاي جمهوري اسلامي ايران از جهت وسعت اقليم و دارا بودن جمعيت جوان و تحصيل كرده و همچنين رشد سريع توسعه در كشور، گفت: ايران سابقه اي 100 ساله در ثبت مالكيت هاي صنعتي دارد و اين مساله نشانگر اهميت و توجه به مالكيت معنوي در كشور ايران است.
وي با اشاره به اهميت مالكيت معنوي به عنوان نيروي محركه اقتصاد دانش بنيان و تاثير مستقيمي كه بر رشد اقتصادي كشور دارد، به ايجاد رشته هاي تحصيلي مالكيت معنوي در دانشگاه هاي ايران اشاره كرد.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك ايران اظهار كرد: در سال هاي اخير زيرساخت هاي مناسبي در خصوص استفاده از فناوري هاي نوين جهت ارائه خدمات در زمينه مالكيت معنوي در كشور ما ايجاد شده است.
تويسركاني افزود: پذيرش ثبت الكترونيك درخواست ها، ايجاد بانك هاي اطلاعاتي و همچنين امكان جستجو و دسترسي مردم به بانك اطلاعات ثبت مالكيت صنعتي از جمله مواردي است كه باعث توسعه ثبت مالكيت هاي صنعتي در كشور شده است و به طور يقين تبادل تجارب بين كشورها براي طرفين بسيار مفيد خواهد بود.
در ديدار رييس سازمان ثبت اسناد و املاك ايران و رييس مالكيت معنوي كشور سنگاپور، مقام كشور سنگاپور نيز با اشاره به سابقه تاريخي همكاري هاي دو كشور و اشتراك هاي موجود بين آنها ضمن استقبال از توسعه همكاري هاي دو كشور در زمينه آي پي، امر تبادل كارشناس در بخش هاي مختلف دو كشور را خواستار شد و بر ضرورت اتخاذ مواضع مشترك در موضوعات دستور كار وايپو تاكيد كرد.
در اين ديدار طرفين توافق كردند تا تفاهم نامه همكاري هاي مشترك بين دو كشور در زمينه آي پي به زودي نهايي و به امضاي مسئولان دو كشور برسد.

** ابراز علاقه فرانسه به گسترش همكاري در زمينه مالكيت معنوي با ايران
دومان سوبيران رئيس مركز مالكيت صنعتي فرانسه نيز در ديدار با رييس سازمان ثبت اسناد و املاك ايران به علاقه مندي توسعه روابط بين دو كشور اشاره كرد و گفت: ما باور داريم ايران يك بازيگر كليدي در منطقه و يك كشور بزرگ با جمعيت جوان و تحصيل كرده و با فرهنگ و تاريخ بسيار غني است و ما مي توانيم از يكديگر ياد بگيريم.
در اين ديدار نيز مذاكرات فني در خصوص امضاء تفاهم نامه مشترك بين دو كشور ايران و فرانسه انجام و توافقات لازم در جهت تدوين و امضاي آن در آينده نزديك صورت پذيرفت.

** ديدار با وزير قانون و حقوق بشر اندونزي
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در ديدار با وزير قانون و حقوق بشر اندونزي با اشاره به اين موضوع كه ايران مصمم به توسعه همكاري با كشورهاي مسلمان است، گفت: ايران و اندونزي دو كشور بزرگ مسلمان در منطقه هستند كه اشتراكات فراواني دارند.
تويسركاني موضوع اقتصاد مقاومتي و حمايت از اقتصاد دانش بنيان را از اولويت هاي ايران دانست و افزود: در اين زمينه توجه به مالكيت هاي فكري از لوازم توسعه اقتصادي و ابزار پيشرفت در كشور است.
در ادامه اين ديدار ياسونا لوالي وزير قانون و حقوق بشر اندونزي كه مسئوليت مالكيت معنوي اندونزي در اين نشست را بر عهده دارد، ضمن تاكيد بر اشتراكات دو كشور به لزوم توسعه همكاري ها اشاره و از مواضع مشترك دو كشور در موضوعات دستور كار وايپو تشكر و قدرداني كرد.
وي پيشنهاد تبادل تجارب و كارشناس را بين دو كشور مطرح كرد و بر اين اساس توافق شد پس از بررسي هاي كارشناسي در خصوص امضاء ياداشت تفاهم همكاري هاي مشترك و دو جانبه اقدامات لازم انجام پذيرد.
گفتني است در پنجاه و هفتمين جلسه مجمع عمومي سازمان جهاني مالكيت معنوي (وايپو) كه در ژنو سوئيس در حال برگزاري است، هياتي متشكل از معاونين وزراي دادگستري و فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين رئيس مركز مالكيت معنوي كشورمان را همراهي مي كنند.
اجتمام**3229** 1418
تنظيم: حنانه شفيعي** ناشر: مريم برزآبادي

سرخط اخبار جامعه