۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82686349
T T
۰ نفر
وزارت امور خارجه از همه ظرفیت ‌ها برای فشار به دولت میانمار استفاده كند

قم- ایرنا- آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به وضعیت مسلمانان روهینگیا، گفت: وزارت امور خارجه از همه ظرفیت ‌ها و مجاری بین ‌المللی در راستای فشار بر دولت میانمار استفاده نماید.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار ابراهیم رحیم‌ پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با اشاره به بازتاب وضعیت ناگوار مسلمانان میانمار بر افكار عمومی كشور و توقع مراجع عظام و مردم از مسئولان دستگاه دیپلماسی، افزود: مساله مسلمانان روهینگیا تا بهبود شرایط بحرانی و اسفبار آن‌ ها در دستور كار و مذاكره قرار داشته باشد.
ابراهیم رحیم ‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از بحران میانمار و وضعیت مسلمان روهینگیا و با اشاره به سابقه همزیستی مسالمت ‌آمیز جوامع مسلمان و بودایی بر لزوم گفت ‌و گوی علمای طرفین تاكید كرد و آن را عامل موثری در راستای كاهش بحران و كنترل جریان‌ های از هر 2 طرف ارزیابی كرد.
بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیا در 6 هفته گذشته از میانمار گریخته ‌اند و این آمار همچنان رو به افزایش است؛ نزدیك به 10 هزار تن هم اكنون در منطقه مرزی میانمار اسكان یافته‌ اند و در انتظار ورود به بنگلادش هستند.
خشونت‌ ها در میانمار كه بنابر گزارش ‌ها از سوی ارتش و غیرنظامیان مسلح سازمان ‌دهی شده، به دنبال حمله مسلحانه گروهی از شبه نظامیان منتسب به اقلیت روهینگیا به چند پایگاه پلیس صورت گرفت.
گزارش ‌های متعدد نهادهای حقوق بشری در هفته‌ های گذشته از قتل عام مسلمانان و به آتش كشیده شدن روستاهای آن‌ ها در میانمار حكایت دارد.
/2085/ 6133/ تنظیم كننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
۰ نفر