۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰
کد خبر: 82685205
T T
۰ نفر
ظرفيت هاي زيادي براي توسعه روابط ايران و فرانسه وجود دارد

تهران - ايرنا - سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه گفت: با توجه به فضاي مثبت كنوني حاكم بر روابط ايران و فرانسه، ظرفيت هاي زيادي براي توسعه اين روابط وجود دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، در نشستي كه روز گذشته با حضور ابوالقاسم دلفي سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه و آرنود فرانسوا رئيس انجمن مذكور به همراه اعضاي انجمن فرانسوي توسعه شهري و فعالان اقتصادي اين كشور در محل اقامتگاه سفير ايران برگزار شد، رئيس انجمن توسعه شهري فرانسه گفت: «در زمينه توسعه شهري آماده ايم با ايران تبادل تجربيات داشته باشيم. با توجه به توسعه اقتصادي در ايران اميدواريم ما همانند ساير شركت ها بتوانيم همكاري نويني با ايران ايجاد كنيم».
سفيرجمهوري اسلامي ايران نيز در ادامه نشست فوق طي سخناني اظهار داشت: امروز با توافق هسته اي وارد مرحله جديدي از روابط با ساير كشورها شده ايم و آماده ايم همكاريهاي مشترك را با كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از جمله فرانسه توسعه دهيم.
وي افزود: روابط ايران و فرانسه از قدمت طولاني برخوردار است و معتقديم با رويكرد جديد رئيس جمهور فرانسه نسبت به تحولات دو جانبه و منطقه و همچنين سياست تبادل نظر و گفت و گوي جناب آقاي روحاني رئيس جمهور اسلامي ايران، دو كشور مي توانند ضمن درك بهتر يكديگر گام هاي بيشتري را در زمينه استفاده از ظرفيت هاي اقتصادي و سياسي في مابين براي توسعه روابط بر دارند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس اضافه كرد: « حل مشكلات بانكي براي كمك به تبادلات تجاري و اقتصادي دو كشور از اهميت زيادي برخوردار است و رفع معضلات بانكي با توجه به حمايت كامل دولت ايران از سرمايه گذاري خارجي تاثيرات مثبتي در زمينه ارتقاي سطح روابط دو كشور خواهد داشت».
در ادامه جلسه تعدادي از نمايندگان شركت ها به تشريح فعاليت هاي اقتصادي خود در زمينه توسعه شهري پرداختند.
اروپام**3234**
ناشر: فريبا مدني