۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۰۳
کد خبر: 82684294
T T
۰ نفر
دبير شورايعالي مناطق آزاد وارد فرودگاه كنارك شد

چابهار - ايرنا - مرتضي بانك مشاور رئيس جمهوري و دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي سه شنبه شب وارد فرودگاه كنارك شد و مورد استقبال مديرعامل منطقه آزاد چابهار و شماري از مسئولان سيستان و بلوچستان قرار گرفت.

مدير روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد چابهار به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در سفر 2 روزه به منطقه آزاد چابهار علاوه بر ديدار با مديران قسمت هاي مختلف از طرح‌ هاي توليدي، گردشگري، عمراني و خدماتي، طرح توسعه بندر شهيد بهشتي و بندر شهيد كلانتري، پيكره هاي مختلف منطقه و طرح هاي بزرگ اشتغالزايي فولاد و پتروشيمي ديدن مي كند.
حسام الدين يوسفي افزود: بانك در نشست معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد چابهار شركت و آخرين عملكرد، روند اقدامات و مشكلات حوزه‌ هاي مختلف را مورد بررسي قرار مي دهد.
وي ادامه داد: فردا /چهارشنبه/ با حضور دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كلنگ‌ ساخت پروژه پترو صنعت اميد با هدف توليد ماشين ‌آلات فلزي در محدوده منطقه آزاد چابهار به زمين زده مي شود و چندين طرح اشتغالزا نيز افتتاح و به بهره برداري مي رسد.
مدير روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد چابهار بيان كرد: 2 كارگاه توليدي و اشتغالزايي چاپ و كيسه‌ دوزي برنج بهار چمن و فرآوري برنج زمان تجارت نيز افتتاح مي شود.
يوسفي گفت: بازديد از كارخانه توليدي آريا پروفيل، كارگاه عروسك ‌سازي، شركت روغن‌ كشي بحار تجارت، شهر توريستي رويال‌ صدف، سالن ورزشي 2 هزار نفري ورنا، دانشگاه بين‌ المللي و مركز علمي كاربردي، هتل بزرگ سُدس، مدرسه حضرت مريم (ع) روستاي تيس و تجديد ميثاق با شهداي گمنام مسجد پيامبر اعظم (ص) از ديگر برنامه هاي مشاور رئيس جمهوري در سفر به چابهار است.
به گزارش ايرنا منطقه آزاد چابهار در 9 پيكره شامل تجاري، صنعتي، مسكوني، روستاي طيس، گردشگري، كارگاهي، صنايع سبك و سنگين در سال 1373 با مصوبه مجلس شوراي اسلامي همزمان با كيش و قشم در زميني به مساحت 14 هزار هكتار فعاليت خود را آغاز كرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي

سرخط اخبار استان‌ها