۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82681817
T T
۰ نفر
نصرالله:امت اسلامی باید در برابر تفكر وهابی تكفیری موضع قاطع بگیرد

بیروت-ایرنا-«سیدحسن نصرالله» دبیركل حزب الله لبنان در مراسم ظهر عاشورا، گروه تروریستی تكفیری داعش را یكی از بدترین پدیده ها و خطراتی دانست كه باعث تخریب چهره اسلام و پیامبر (ص) شد و تاكید كرد كه باید امت اسلامی در برابر این تفكر وهابی تكفیری موضع قاطعی بگیرد.

به گزارش ایرنا، نصرالله كه معمولا به دلیل تهدیدات امنیتی از طریق ویدئو كنفرانس سخن می گوید، امروز در روز عاشورا همچون سال های گذشته شخصا با حضور در میان ده ها هزار عزادار كه در میدان «عاشورا» در منطقه «الجاموس» در حومه جنوبی بیروت گردآمده بودند، سخنرانی كرد.
نصرالله در ابتدای مراسم گفت: روز عاشورا روز شهادت عظیم و ایثارگری های بزرگ امام حسین و اصحاب اوست. شما امروز با حضورتان صدق بیعت خود با امام حسین را ثابت كردید و با حضور در میدان ها و جبهه ها به امام حسین اعلام كردید كه او را ترك نمی كنید.

**باید درباره داعش و حامیان آن تحقیقات صورت بگیرد
دبیركل حزب الله در ادامه گفت: داعش یكی از بدترین پدیده ها و خطراتی است كه در منطقه و تاریخ ما بروز كرد و باعث تخریب چهره اسلام و پیامبر (ص) شد. باید درباره این پدیده و كسانی كه باعث ایجاد آن شدند و از آن حمایت مالی و تسلیحاتی كردند تحقیقات صورت گیرد.
وی افزود: همه دنیا باید بداند چه كسانی داعش را به وجود آوردند و راه را برای آن هموار كردند. اینها در هر كشوری هستند باید مورد پیگرد قرار گیرند.
نصرالله تاكید كرد كه باید امت اسلامی در برابر این تفكر وهابی تكفیری موضع قاطعی بگیرد تا بار دیگر شاهد تكرار این مصیبت نباشیم.

**قدرت اسرائیل در هر گونه جنگی در آینده دروغ و اوهامی بیش نیست
دبیركل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به تجاوزات رژیم صهیونیستی و وضعیت این رژیم پرداخت.
وی گفت: اسرائیل همچنان به تجاوزگری های خود به لبنان ادامه می دهد. جنبش صهیونیستی، در راستای خدمت به انگلیس و سیاست های آمریكایی، یهودیت را برای پیشبرد طرح های اشغالی خود در فلسطین و منطقه به كار گرفت.
وی افزود: یهودیان هیزم بیار جنگ های استعمارگرانه غربی و بریتانیایی علیه ملت های منطقه شدند و امروز هیزم بیار جنگ هایی هستند كه سیاست های آمریكایی علیه ملت های منطقه برپا كرده است.
سید حسن نصرالله خطاب به ساكنان فلسطین اشغالی گفت: دولت نتانیاهو مردم شما را به سمت ویرانی و هلاكت سوق می دهد و شما تاوان سنگینی برای سیاست های احمقانه نتانیاهو پرداخت خواهید كرد. نتانیاهو می خواهد منطقه را به سمت جنگ در سوریه و لبنان بكشاند. نتانیاهو و كابینه او نمی دانند اگر جنگ را شروع كنند چطور این جنگ پایان خواهد یافت. آنها اگر به این كار احمقانه دست بزنند و وارد جنگ شوند تصور درستی از چیزی كه انتظارشان را می كشد ندارند.
وی از همه كسانی كه به فلسطین اشغالی آمده اند خواست تا آنجا را ترك كنند و به كشورهای خود برگردند تا آتش بیار جنگ آینده كه دولت احمقشان درصدد برافروختن آن است نباشند.
دبیركل حزب الله خطاب به شهرك نشینان صهیونیستی افزود: شما می دانید بسیاری از حرف های رهبران سیاسی تان درباره توان و قدرت اسرائیل در هر گونه جنگی در آینده دروغ و اوهامی بیش نیست. شما از ایرادها و اشكال ها خبر دارید پس به دولت احمقتان اجازه ندهید شما را به سمت مارجواجویی جدید بكشاند.
نصرالله خطاب به نتانیاهو نیز گفت: زمان عوض شده و كسانی كه به آنها امید بسته ای مایه دردسرتان خواهند شد.
وی رژیم صهیونیستی را متهم كرد كه منطقه را به سمت جنگ در سوریه، لبنان و نوار غزه سوق می دهد. نصرالله هشدار داد كه اگر رژیم صهیونیستی باعث گسترش دامنه جنگ شود هیچ نقطه‌ای در اسرائیل در امان نخواهد ماند.

**مردم یمن ایستادگی را تنها گزینه خود می دانند
سیدحسن نصرالله در بخش دیگر سخنرانی اش در روز عاشورا به وضعیت مردم یمن كه مدت هاست با هجوم عربستان سعودی دست و پنجه نرم می كنند، پرداخت.
دبیركل حزب الله ضمن محكومیت تجاوز ظالمانه به ملت یمن گفت: ملت یمن با وجود خطرات و تهدیدها همواره در میدان های جنگ و تظاهرات حضور دارند و ایستادگی را تنها گزینه خود می دانند.
وی افزود: مردم یمن می دانند كه پیروزی با ایستادگی قهرمانانه به دست می آید و هزینه این جنگ با وجود اینكه هزینه سنگینی است كمتر از هزینه تسلیم شدن در برابر كسانی است كه به دنبال چنگ انداختن به سیادت ملی آنهاست.

**ملت بحرین در زندان بزرگی به اسارت گرفته شده است
سیدحسن نصرالله در ادمه به وضعیت مردم بحرین نیز اشاره كرد و گفت: امروز همچنین باید از ملت مظلوم بحرین یاد كنیم؛ ملت بحرین در زندان بزرگی به اسارت گرفته شده و در بازداشتگاه ها مورد تعرض قرار می گیرد.
وی افزود: ما شاهد آن هستیم در زمانی كه علمای بحرین مانند آیت الله شیخ عیسی قاسم در محاصره قرار دارند و مورد تعرض قرار می گیرند منامه رویكرد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته است.

**كشورهای اسلامی باید در برابر فاجعه میانمار بایستد
فاجعه كشتار مسلمانان میانمار موضوع دیگری بود كه سیدحسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورا به آن پرداخت.
وی گفت: باید با مسلمانان میانمار اعلام همبستگی كنیم. فاجعه میانمار فاجعه جدیدی است كه امت آن به آن مبتلا شده است.
نصرالله تاكید كرد كه كشورهای اسلامی باید پیش از آنكه وقت از دست برود تحركی از خود نشان دهند. همه باید بدانند كه مشكل در میانمار از ناحیه نظام نژاد پرست و فاشیستی است.

**راه امام حسین (ع) را ادامه خواهیم داد
سیدحسن نصرالله در بخش پایانی سخنرانی اش گفت: امام حسین در روز دهم محرم در برابر ظلم و استبداد ایستاد و تا شهادت پیش رفت و پیروز شد. حضور امروز شما در میدان ها دلیلی بر پیروزی خون بر شمشیر است.
وی تاكید كرد كه ما راه امام حسین را ادامه خواهیم داد و دست از موضع خود یعنی «هیهات منا الذله» برنخواهیم داشت.
دبیركل حزب الله گفت: شهدا و مجروحان و خانواده های آنها و رزمندگان ما به امام حسین اعلام كردند كه ما تو را رها نمی كنیم. همه دنیا بداند ما دست از این موضع خود برنخواهیم داشت و همان حرفی را می زنیم كه اصحاب امام حسین به او گفتند: «به خدا قسم اگر كشته شویم و جسدمان سوزانده شود و خاكسترمان در هوا پراكنده شود و هزار بار این بلا سرمان بیاید شما را ترك نمی كنیم یا حسین!»
خاورم**390**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

سرخط اخبار جهان