۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82679222
T T
۰ نفر

روسیه پس از ایران به موسس تلگرام تذكر داد

۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82679222
روسیه پس از ایران به موسس تلگرام تذكر داد

مسكو - ایرنا - پس از اعلام جرم دادستانی تهران علیه پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، سازمان امنیت فدرال روسیه نیز به وی برای موضوع استفاده تروریست ها از این سامانه پیام رسان بازخواست كرد.

به گزارش ایرنا، روسیه برای استفاده تروریست ها از سامانه تلگرام هنگام برنامه ریزی و انجام عملیات انتحاری سن پترزبورگ كه 14 فرودین ماه سال جاری در قطار مترو رخ داد و جان 14 نفر را گرفت، از دوروف بازخواست كرده است.
روزنامه نزاویسیمیا گازتا امروز (چهارشنبه) در این باره نوشت: سازمان امنیت فدرال روسیه در مورد پنهانكاری در شبكه تلگرام و ارائه نكردن اطلاعات در مورد كاربران به بنیانگذار و مالك این پیام رسان تذكر داده است.
بنا به این گزارش، روسیه تلگرام را به نقض قانون جدید مطبوعات روسیه معروف به «بسته یارووایا» متهم كرده است.
دوروف هم در واكنش به این موضوع اعلام كرده كه تذكر سازمان امنیت فدرال روسیه مربوط به ارائه نكردن اطلاعات كاربران تلگرام بوده است.
وی تاكید كرد كه شمار كاربران تلگرام در روسیه به 10میلیون نفر رسیده و نمی داند تخلفات غیرجزئی می تواند به فیلتر شدن این سامانه پیام رسان اجتماعی منجر شود.
روزنامه روسی كامرسانت نیز امروز نوشت: ایران اعلام كرده كه پرونده ای قضایی برای اعلام جرم علیه دوروف بنیانگذار تلگرام با اتهام های تسهیل ارتباطات و فعالیت برای تروریست ها، قاچاق مواد مخدر و انسان، تصاویر و فیلم‌های مستهجن گشوده است.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا