۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82678932
T T
۰ نفر
بیشتر زندانی های شاهرود حق الناس را رعایت نكرده اند

شاهرود - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با بیان این كه ،رعایت نكردن حق الناس عزت را كم رنگ می كند ؛ افزود: به همین دلیل بیشترین تعداد مجرمان زندانی شاهرود كسانی هستند كه این امر را رعایت نكرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین رجبی چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی مسجد امام حسن (ع) شاهرود افزود: امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود موارد بسیار ارزشمندی را مطرح كرده اند كه میان آن ها حفظ زبان یكی از مهم ترین حقوق مردم نسبت به هم است.
وی با اشاره به اینكه جرم توهین از نگاه آماری جایگاه سوم پرونده های قضایی این شهرستان را به خود اختصاص داده است ،ادامه داد: قتل چند مدت پیش مادر زن و یك زن جوان در شاهرود تنها به دلیل توهین و عدم كنترل خشم انجام شده است.
دادستان شاهرود با بیان اینكه در سال 1395 تعداد 12 هزار فقره پرونده قضایی به دادسرای شاهرود وارد شده است ،تاكید كرد: این امر برای شهرستان شاهرود كه شهر معلمان دین و اخلاق نام گرفته زیبنده نیست.
رجبی ضرب و جرح عادی در شهرستان شاهرود را در جایگاه چهارم جرائم اعلام كرد و افزود: 2 درصد پرونده های ضرب و جرح مربوط به همسر آزاری است.
وی گفت: به زودی در شهرستان شاهرود كلینیك كنترل خشم با حضور یك روحانی و یك دكتر روانشناس گشایش خواهد یافت كه این امر باعث كاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی می شود.
وی ادامه داد: در اجرای طرح جمع آوری سلاح سرد مانند قمه و چاقو كه برای نخستین بار در استان سمنان با همكاری نیروی انتظامی در شاهرود انجام شد، حدود یكصد سلاح سرد جمع آوری شد.
وی افزود:اگر فردی به جرم چاقو كشی دستگیر شود علاوه بر حبس قانونی باید مجازات تكمیلی مانند شستن مردگان و از این دست مجازات را نیز تحمل كند.
این مسئول قضایی با اشاره به كشف و ضبط 700لیتر مشرو بات الكلی در یك كارگاه در شاهرود گفت: این مشروبات در توالت یك منزل تولید و با نجاسات آمیخته و به فروش می رسید.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با تقدیر از فعالیت های پلیس در رصد فضای مجازی كه به عنوان فرصت و تهدید می تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: كانال تلگرامی مستهجن در شاهرود با بیش از هزار نفر عضو كشف و منهدم شد كه متاسفانه حدود 150 نفر از اعضای آن را بانوان متاهل تشكیل می دادند.
رجبی از والدین و خانواده ها خواست با هوشیاری و آگاهی بیشتر وارد فضای مجازی شده و از بسترهای آن استفاده كنند.
وی گفت : نباید از محور معنویت و حقیقت دور شویم و ازتفكر عاشورا ، خداو ایمان جدا بیفتیم هرچند برخی افراد خواستار ایجاد این تغییر در جامعه هستند .
دادستان شاهرود با یادآوری برخی از رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: پس از تحمیل هشت سال جنگ بر ملت ایران ، دشمنان جنگ نرم راهم آزمودند و طرح ریزی برای جنگ زیستی یا بیولوژیك را هم آغاز كرده اند كه آرزوی تسلط بر خاك و ملت ایران را با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و آمادگی جوانان غیور این مرز وبوم به گور خواهند برد.
میانگین زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان شاهرود ابتدای سال 93، 82 روز كاری بود و این میزان در پایان همان سال به 62 روز، در پایان سال 94 به 41 روز و در پایان سال 95 به 39 روزكاهش یافت.
شهرستان شاهرود 240هزار نفر جمعیت دارد.
7358/6167 خبرنگار : سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاكری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به كانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس @irnashahroud مراجعه فرمایید)

سرخط اخبار استان‌ها