۵ مهر ۱۳۹۶، ۸:۳۹
کد خبر: 82678665
T T
۰ نفر

كشف7میلیون قرص روانگردان در هرمزگان

۵ مهر ۱۳۹۶، ۸:۳۹
کد خبر: 82678665
كشف7میلیون قرص روانگردان در هرمزگان

تهران - ایرنا - ناظر گمركات استان هرمزگان جزئیات كشف 7 میلیون عدد قرص روان گردان از نوع ترامادول در بندر شهید رجایی استان هرمزگان را تشریح كرد و گفت: این محموله با رصد عملكرد برخی افراد و شركت ها در مبدا، ردگیری و كشف شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از گمرك ایران، علیرضا دشتانی اظهار داشت: در یك عملیات اطلاعاتی و ردیابی یك دستگاه كانتینر كه از یكی از كشورهای آسیایی وارد اسكله بندر شهید رجایی شده بود، مقدار 7 میلیون عدد قرص ترامادول شناسایی و با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستان استان هرمزگان این محموله توقیف شد.
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی كه از عملكرد برخی افراد و شركت ها در خصوص نقل و انتقالات محموله های حاوی قرص های روان گردان در اختیار گمركات استان هرمزگان بود، این محموله همزمان با ورود به بندر شهید رجایی شناسایی و قبل از اظهار به گمرك با هماهنگی دستگاه قضایی توقیف و در نهایت تعداد 7 میلیون عدد انواع قرص روان گردان از نوع ترامادول كشف و ضبط شد.
دشتانی افزود: محموله كشف شده پس از فك پلمپ حاوی 299 كارتن كه هر كدام محتوی 250 بسته 100 عددی بود كه در مجموع 7 میلیون و 475 هزار عدد قرص‌های 100 و 200 میلی گرمی ترامادول كشف و ضبط شد.
به گفته وی، نام این شركت بندری مشخص شده و برای این محموله پرونده ای تشكیل شد كه این پرونده در دادسرای بندرعباس در حال رسیدگی است و تحقیقات قضایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.
ناظر گمركات استان هرمزگان با اشاره به ردگیری و رصد محتویات تمامی محموله های ورودی به بندر شهید رجایی به صورت هوشمند از مبدا گفت: اكنون با تجهیز گمركات به ابزارهای الكترونیكی هوشمند و تقاطع گیری اطلاعات شرایطی فراهم شده كه می توانیم اطلاعات محموله ها را پس از بارگیری از بندر مبدا شناسایی و حتی قبل از اظهار به گمرك بر اساس اطلاعات شركت حمل و افراد حقیقی و حقوقی صاحب كالا نسبت به مدیریت ریسك و انجام كنترل های لازم اقدام كنیم.
دشتانی در ادامه از تعامل و هماهنگی بسیار خوب گمركات استان هرمزگان و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: موضوع مبارزه با قاچاق انواع كالا و مواد مخدر در استان وارد مرحله جدیدی شده و محموله های قاچاق در نتیجه تعامل دو دستگاه و همچنین بكارگیری سامانه های هوشمند گمرك شناسایی و اقدامات بعدی بعمل می آید.
ترامادول یك داروی مسكن شبه مخدر و بطور شدید اعتیاد آور بود است كه سوءمصرف آن سبب بروز اعتیاد و وابستگی شدید فرد به آن می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9186**2025**تنظیم: هما همت خواه**انتشار: لیلا جودی
۰ نفر